Live for Speed: Neuer Testpatch bringt viele Verbesserungen

Spieler der unabhängigen PC-Rennsimulation sollen bald durch einen neuen Testpatch in den Genuss einer Vielzahl von Verbesserungen gegenüber der letzten aktuellen Version Z28 kommen.

Live for Speed: Neuer Testpatch bringt viele VerbesserungenLive for Speed: Neuer Testpatch bringt viele Verbesserungen  ZoomS2 Z28 lautet die gegenwärtig noch aktuelle Spielversion des Online Racing Simulator Live for Speed die bald durch einen neuen Testpatch abgelöst werden soll. Wie die Entwickler, die bereits seit einiger Zeit an der neuen Spielversion S3 arbeiten, bekannt gegeben haben, wurden seit der Bereitstellung von Patch Z28 "viele Korrekturen und Verbesserungen" vorgenommen.

Dass es nicht schon früher ein Update gegeben hat, begründet man damit, dass sich die Version Z28 als sehr stabil erwiesen hat und die Updates bislang als nicht ausreichend genug eingestuft wurden, um eine neue Version zu rechtfertigen. Inzwischen hat sich die Situation allerdings etwas verändert, sodass Live for Speed-Spieler bald auf eine Aktualisierung hoffen dürfen. Simracer die jetzt an die neue Reifenphysik, den VW Scirocco oder S3-Spielinhalte denken, werden jedoch enttäuscht, denn diese Features werden nicht Bestandteil der bevorstehenden Aktualisierung sein.

Auch so fallen die Änderungen, wie die Zusammenfassung am Ende des Artikels zeigt, allerdings recht umfangreich aus. Neben einer neuen frei bewegbaren Kameraperspektive innerhalb des SHIFT+U-Modus wurde die Kollisionsabfrage mit feststehenden Objekten verbessert, die Anzahl der Autocrossobjekte von 512 auf 800 erhöht, Streckenkonfigurationen eingeführt die es einem ermöglichen überall zu fahren, Grafikverbesserungen vorgenommen und viele weitere Dinge überarbeitet. Insofern die letzten noch ausstehenden Arbeiten planmäßig verlaufen "sollte es möglich sein den Testpatch in ein oder zwei Wochen zu veröffentlichen", lassen die Entwickler die Community abschließend wissen.

Live for Speed-Testpatch-Changelog:
SHIFT+U mode:
-New free view mode replaces the old "low" and "high" path modes
-Object or ground targeted by the mouse pointer is now detected
-Left mouse button moves view point by "dragging" target point
-Double click to move view point directly towards target point
-Mouse wheel moves view point towards or away from target point
-Left + Right mouse buttons rotate view point around the target
-Arrow key movement follows ground below view point when possible
-Store up to 10 views per track configuration with SHIFT+NUMBER
-Recall a stored view with CTRL+NUMBER (or click on the button)
-Click on a car to follow it / move away to stop following

Autocross editor:
-Maximum number of autocross objects is now 800 on all tracks
-Object positioning is much better ? using mouse target detection
-Less CPU / better checks when adding / moving / deleting objects
-FIX: Could click on invisible replay slider when buttons visible
-FIX: Could add marshall circles out of bounds then undeletable
-FIX: N key in SHIFT+U with options on caused overlapping text

Open configurations:
-New "drive anywhere" open configs (CTRL in track select screen)
-Open configs can be selected with text command like /track=SO1X
-Open configs can be used as racing circuits by adding checkpoints
-Checkpoints can now be up to 62 metres wide to include pit lane

Optimisations:
-Removed continual small memory leaks (materials list corruption)
-Number plate generation is much faster ? reducing pit-out glitch
-Frame rate increased ? drawing most world objects is much faster

Interface:
-Unlock screen now renames unnamed player to user name on exit
-Clicking selected track loads that track (like pressing ENTER)
-Windows messages processed in a cleaner way (affects key presses)
-Mouse movements are processed more efficiently (drag / slide)
-FIX: Mouse look info could go off screen in some languages
-FIX: An invalid view could be selected when no cars in race
-FIX: Meeting room scroll bar was invisible in recent versions
-FIX: Text commands could be used to load layout in hotlap mode

Graphics/Audio:
-Improved display of help text / lesson text / welcome messages
-F9 tyre diagram and SHIFT+L suspension diagrams now antialiased
-Improved tyre optimisation ? no missing parts of deflected tyres
-Entry screen logo and frame are now drawn if a dialog box is open
-FIX: In Driver Options the driver intersected with world objects
-FIX: Reset from behind a barrier at South City could stop sound
-FIX: Missing shadow on ground near fences at Autocross track

Multiplayer:
-List of hosts can now show hosts you are not licensed to join
-Host name is displayed in task bar and window title (if Latin)
-Host options are now readable when opened from game setup screen
-Default host IP address is now 127.0.0.1 (address of local host)
-CTRL+SHIFT now displays time and date in all multiplayer replays
-Removed TCP filter that allowed old versions in the list of hosts
-FIX: Some problems resulting from multiple requests to join race
-FIX: Pit stop did not end if car was knocked out of the pit lane
-FIX: Some crashes that could result from an invalid unlock state
-FIX: Some missing images (e.g. track select) caused LFS to crash
-FIX: Suspension could incorrectly stay broken on remote computer

InSim:
-NLP / MCI minimum time interval reduced to 40 ms (was 50 ms)
-New collision packet gives details of contact between two cars
-Longer IS_MST now up to 128 chars / specify sound / send to all

Misc:
-Misc options : F9 / F10 accelerometer can be shown as one value
-Improved detection of invalid window positions when starting LFS
-URL command is now case insensitive ? LFS:// or lfs:// both work
-Security: InSim can no longer be initialised from a URL command
-Cruise: no need to drive a lap before serving DT / SG penalty
-Cruise: current lap is not displayed if lap timing is disabled
-FIX: Improved collisions with unmovable objects (red barriers)
-FIX: InSim camera with vertical pitch would cause LFS to crash
-FIX: OutGaugePack ID was always zero regardless of ID in cfg.txt



Tags: LfS, Live for Speed, simracing, rennsimulation, testpatch


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