Trackmania: Update bringt Rally-Auto, neue Bloecke und weitere Verbesserungen

Trackmania-Fans dürfen nun mit dem Rally-Update die zweite Episode der neuen Original-Trilogie in Trackmania erkeben und können sich mit neuen Blöcken und Objekten kreativ austoben. Darüber hinaus wurden viele Fehler behoben und Verbesserungen vorgenommen.

Trackmania: Update bringt Rally-Auto, neue Bloecke und weitere VerbesserungenTrackmania: Update bringt Rally-Auto, neue Bloecke und weitere Verbesserungen  ZoomAnlässlich des zwanzigjährigen Jubiläums derTrackmania-Reihe kündigte Ubisoft Ende 2023 mit drei Episoden, die die "Original-Trilogie" aus dem ersten Spiel wieder aufleben lassen an. Nachdem am 21. November 2023 die erste Episode der neuen Original-Trilogie zusammen mit dem Snow-Auto veröffentlicht wurde, ist seit Dienstag, 27. Februar 2024 die zweite Episode mit dem Rally-Auto gestartet.

Das Rally-Auto bietet ein dynamisches und reaktives Gameplay mit einem rutschigen Fahrgefühl. Das ursprüngliche Gameplay wurde auf Asphalt- und Dirt-Oberflächen beibehalten und an die neuen Trackmania-Oberflächen wie Plastik, Eis und Holz angepasst und das Auto funktioniert auch mit neuen Elementen wie Reaktor-Boost und Tempomat.

Darüber hinaus bringt das Update mehr als 200 neue Blöcke und Objekte mit die von der originalen Rally-Umgebung inspiriert wurden. Außerdem werden dem Gamepad-Editor 166 Makroblöcke hinzugefügt. Trackmania-Fans können sich damit kreativ bei der Streckenerstellung austoben.

Als experimentelle Neuerung steht zudem das ausschließlich für die neuen Snow- und Rally-Fahrzeuge entwickelte Action-Key-Feature bereit, mit dem die Fahrbarkeit verbessert werden soll. Die minimale Empfindlichkeit wurde von 1,0 auf 0,1 geändert, um die Präzision zu verbessern, was für alle Fahrzeuge gilt. Jedes Auto hat eine eigene Empfindlichkeit.

Wenn ein Spieler bei den Fahrzeugen Snow und Rally die Aktionstaste 3 drückt, hat er einen Wert von 60 Prozent als maximale Lenkung, anstatt 100 Prozent. Wenn AK 3 aktiviert ist, erreicht ein Spieler mit einem analogen Gerät den 60-Prozent-Lenkungswert nur, wenn er seinen Joystick vollständig bis zum maximal möglichen Punkten links/rechts/oben/unten einschlägt. Wenn der Spieler bei aktivierter AK 3 50 Prozent seiner Joystick-Kapazität nutzt, steuert er im Spiel jetzt mit 30 Prozent, statt wie vor dem Update mit 50 Prozent. Wie bereits erwähnt, gilt dies nur für die neuen Fahrzeuge. Das Action-Key-System ändert sich nicht für das Stadium Car.

Neben einer Liste der neuen Blöcke und Objekte ist unterhalb des Videos im offiziellen Änderungsprotokoll auch eine größere Anzahl an behobenen Fehlern/Problemen aufgeführt.



Trackmania - Rally Update 2024 and Changelog:
ADDED
-Added the brand new Rally car.
-Added 220 new blocks and 21 new items with the Rally theme, see the complete list below.
-Added Skinnable arrows for square and round pillars.
-Added RallyTheme signs for sign blocks.
-Added new item snapping points added to many previously existing blocks.
-Added Winter 2024 tracks for the offline mode.
-Added a delay before being allowed to skip the prestige celebration screen.
-Added Rally Car in the control settings menu.
-Added Rally materials in MaterialLibs for mesh modeler and NadeoImporter.
-Added verified club badge on the club page.
-Added a preview image on the arcade button.
-Added macroblocks for the gamepad editor.
-Added subtitles on HotSeat and SplitScreen buttons.
-Added CarRally the possible transformations of the SetPlayer_Delayed_VehicleTransform() function.
-Added advice pop-up for inexperienced players in Ranked mode.
-Added "Off" skin for stands screens.

CHANGED
-Changed the action keys for the Rally and Snow car, it’s now a re-range instead of a clamp.
--If you use the AK 2, it will make your sensitivity range from 0% to 40% instead of clamping it.
--This is an experimentation until the end of the season and with the release of Rally.
--We might roll back this new change.
-Changed the description of the assets in the Club creation to reflect the correct DDS format to use (BC3 for decals).
-Changed the maximum embedded size in tracks from 4MB to 5MB (7 336 960 bytes total size, including 5 000 000 bytes for items).
-Changed the minimum sensitivity from 1.0 to 0.1 to improve the precision.
-Changed the order of settings in the “controls” tab to better highlight the selected vehicle.
-Improved the Snow car hitbox. Records made with collisions or press forward using the snow car will be broken.
-Updated the welcome pop-up in the COTD Knockout mode.
-Updated medal images with higher resolution.
-Improved HotSeat UI.
-Displayed not only the best ghost in HotSeat mode but also the second to last alive.
-Clarified error message when uploading a file too large in club creation or edition.
-Prevented the password pop-up from appearing when no password is required to join a dedicated server as a spectator.
-Changed GateGameplay colors (Decal & Light) to improve readability (Snow = Red, Rally = Orange, Stadium/Reset = Grey).
-Road clips are no longer exclusive.

FIXED
-Fixed bots using Rally/Snow car.
-Fixed passing through multiple slow motion effects would only count once.
-Fixed thumbnails of old gates in items.
-Fixed bug where we were unable to retrieve an ongoing royal match if the player selected the super royal tab in the lobby after exiting a match in progress.
-Fixed Super Royal score displayed for squad members instead of Royal score in the matchmaking menu.
-Fixed the position of the Snow Car on the podium of the home menu.
-Fixed artifacts in the Rabbids 64x41 club asset.
-Fixed the keyboard and controller navigation when opening a player’s profile from the COTD ranking UI.
-Fixed "updating access" message in offline mode.
-Fixed previous years not available in filters in the garage.
-Fixed segment progression UI in Royal not resetting after a track change.
-Fixed cropped text in vertical buttons for long translations.
-Fixed displayed rank on checkpoints in HotSeat.
-Fixed orientation inconsistency between many blocks and their pillar icons.
-Fixed misleading "server is offline" error message on the room pop-up.
-Fixed SnowRoadTilt Clips being wrongly removed by other blocks.
-Fixed visibility of ghosts in Mediatrack in tracks (GPS and other ghosts of this kind).
-Fixed Royal skins not appearing sometimes.
-Fixed the visibility of the cam 3 when transforming into another car.
-Fixed visibility of the PB ghost when transforming into another car.
-Fixed Sponsor decals rendering on RoadIce (will only apply on new tracks).
-Fixed missing grass from DiagSwitch Curve2Out.
-Fixed cursor of DecoPlatformDiags.
-Fixed tree placement filtering by surface on the latest DecoPlatform blocks (ice, dirt).
-Fixed display of some club assets in the club creation.
-Fixed the contour of the image gallery in the item collection pop-up.
-Fixed car visuals not resetting correctly when restarting the race (for example the spoiler would stay open).
-Fixed obstacle item placements not using the full width of open roads.
-Fixed missing part of screens LODs.
-Fixed decals in Gate Expandable LODs.
-Fixed Royal skins 2024 self illumination.
-Fixed Lightmap UVs and normals of item ThemeSnowGateGameplay.
-Fixed Podium screen stretching.
-Fixed Terrain filtering for tree placements of DecoCliffGrass blocks.
-Fixed an issue preventing to spawn on multi-laps start blocks in the gamepad editor.
-Fixed test map button in the gamepad editor.
-Fixed DecalCurbs texture alignment.

COMPLETE BLOCK LIST (THANKS EYEBO)
220 BLOCKS
-Rally Castle Roads (32)
--14 Rally Castle Roads
--6 Rally Castle Diag Roads
--6 Rally Castle Road to Diag Transitions
--4 Rally Castle Road Transitions
--1 Rally Castle Wall Arch
--1 Rally Castle Road with built-in Arch
-Rally Dirt Roads (34)
--5 Rally Dirt Low Roads
--5 Rally Dirt High Roads
--9 Rally Dirt High To Low Transitions
--4 Rally Dirt to Road Dirt Transitions
--6 Rally Dirt To Open Road Transitions
--4 Rally Dirt To Platform Transitions
--1 Rally Dirt Road with built-in Rally Castle Road Arch
-Transformation Gates into the Rally car (2)
--1 Ring Transformation Gate
--1 Extendable Transformation Gate
-Deco (93)
--9 Deco Cliffs
--3 Deco Cliffs to Platform Transitions
--12 Deco 4x4 Platforms
--27 Deco 2x2 Platforms
--6 Deco 1x2 Platform Transitions
--12 Deco 1x1 Platforms
--6 Deco Platform Slopes
--3 Deco Platform 4x4 Curves
--3 Deco Platform 5x5 Curves
--6 Deco Platform Slope Curves
--6 Deco Hills
-Open Roads (11)
--8 Open Road Slopes
--3 Open Dirt Road Deco Transitions
-Platforms (26)
--10 Platform Slopes
--16 Open Zone Slopes
-Wood Roads (2)
--2 Wood Road Slopes Deco Wall (16)
--2 Deco Wall Slopes
--8 Deco Wall Slope Curves
--6 Deco Wall Arches
-Signs (4)
--1 Small skinnable 2x1 screen
--3 Ad screens

21 ITEMS
-5 Transformation gates into the Rally car
-1 Castle Transformation gate into the Rally car
-2 Show Torches
-5 Castle Towers
-3 Rally Barriers
-4 Square Pillars
-1 Screen2x3Big



Tags: Trackmania, update, rally car, changelog, infos, details


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