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Live for Speed: Entwickler melden sich zurück

17.10.2013

Das Entwicklerteam der PC-Rennsimulation Live for Speed melden sich nach einer ausgedehnten Sommerpause mit neuen Infos und einem Statusupdate zu Wort.

Live for Speed: Entwickler melden sich zurückLive for Speed: Entwickler melden sich zurück  Zoom Lange Zeit war es um die 2003 veröffentlichte und seitdem weiterentwickelte PC-Rennsimulation Live for Speed auffällig ruhig. Auf die schon vor längerem in Aussicht gestellte S3-Lizenz, die Strecke Rockingham und den VW Scirocco warten LfS-Fans schon so lange, dass deren Geduld inzwischen als überstrapaziert bezeichnet werden kann.

Nun hat sich Programmierer Scawen Roberts vom Entwicklerteam nach einer ausgedehnten Sommerpause mit einem Statusupdate zu Wort gemeldet und versichert, dass die Entwickler an LfS arbeiten. Nachdem die Einnahmen kontinuierlich zwischen den Updates zurückgehen, verspürt man laut Roberts ein wachsendes Bedürfnis die neue Reifenphysik endlich fertigzustellen. Während diesbezüglich aber noch keine entscheidenden Fortschritte zu vermelden sind, gibt es weitere Neuigkeiten die etwas positiver stimmen sollten. So wird an zwei neuen Strecken gearbeitet und mit dem Testpatch V0.6E4 gibt es jetzt auch Unterstützung für 3D-taugliche Bildschirme/Geräte.

Nicht zuletzt nährt das aktuelle Lebenszeichen bei all den treuen LfS-Racern die Hoffnung, dass es vielleicht noch dieses Jahr ein größeres Update geben wird und die schon überfällige Version S3 erscheint.

Life for Speed Testpatch V0.6E4-Changelog:
Stereoscopic 3D support:
-In the View Options screen you can select 3D mode on the second line.

Various options will then be available to you:
-SBS / TAB - left and right eye images are displayed side by side or top and bottom
-half / full - the image is compressed to half width or not compressed

-HUD adjustment: Brings the 2D elements closer - this is good for a headset because you can bring the interface as near to you as the steering wheel.

-3D adjustment: Makes 3D elements further away - this is good for a TV because the sky and distant objects will appear to be behind your screen.

Notes:
-TEST PATCH : THERE ARE NO EXTERNAL VIEWS OR 3D OBJECTS IN THE MENUS WHEN IN 3D MODE
-SBS half is a commonly used format and should be available on many 3D TV sets. Horizontal resolution is reduced. Most active shutter displays need to use this option or TAB half. I am interested to know which looks better.
-TAB half should be the best option for passive displays which use alternate lines for left and right eye. Vertical resolution is reduced compared with 2D mode but there is no additional loss of resolution on a passive display (which must reduce vertical resolution of a full height image in 3D mode).
-SBS full is the closest thing to what is required for an Oculus Rift, but the necessary distortion has not been applied. There is no Oculus Rift tracking support either. You may be able to use intermediate software to use this mode on an Oculus Rift, in which case you should probably use interface scaling to reduce the height of the HUD (Options... Display... Interface).

Other changes:
-Lateral and longitudinal accelerometer values now work realistically
-FIX: High frequency changes in acceleration were filtered in OutSim
-FIX: Helmet stayed the same after changing driver in MP replays


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