rFactor 2: Build 494 mit Grafikoptimierungen, Bugfixes und Silverstone überarbeitet

Die amerikanischen Entwickler von Image Space Inc. haben eine neue Version von rFactor 2 veröffentlicht und legen mit dem nun verfügbaren Build 494 eine umfassend verbesserte Version vor. Alle Einzelheiten zum Update gibt es hier.

rFactor 2: Build 494 mit Grafikoptimierungen, Bugfixes und Silverstone überarbeitetrFactor 2: Build 494 mit Grafikoptimierungen, Bugfixes und Silverstone überarbeitet  ZoomFür rFactor 2 ist jetzt das Build 494 verfügbar. Das erste Update für die PC-Rennsimulation in diesem Jahr bringt eine Reihe von grafischen Verbesserungen mit sich und nutzt nun automatisierte HDR-Parameter für eine noch realistischere grafische Spielatmosphäre. Der Sprung vom Im Dezember 2013 veröffentlichten Build 382 zu der nun aktuellen Version fällt aber nicht nur in Bezug auf die Buildnummer groß aus.

Das Änderungsprotokoll listet diverse Optimierungen und Fehlerkorrekturen in allen zentralen Bereichen. Eine umfangreiche Überholung hat auch die britische Rennstrecke Silverstone erhalten die in der nun verfügbaren Version 1.14 nicht nur insgesamt überarbeitet wurde, sondern auch das internationale Streckenlayout enthält. Außerdem hat ISI den bisherigen GP-Kurs durch das GT-Layout mit insgesamt 41 Boxengaragen ausgetauscht.

rF2-Besitzer können ihre lokale Version wahlweise über die integrierte Updatefunktion auf den neuesten Stand bringen oder alternativ über die offizielle Webseite das neue Build 494 manuell herunterladen. Zur Auswahl stehen verschiedene Installationsarchive. Neben der 283 MB großen Light-Version, in der die grundlegenden Spieldateien nicht jedoch die separat herunterladbaren Wagen und Strecken enthalten sind, steht eine 1,05 GB große Basis-Version zur Verfügung in der alle Hauptbestandteile des Spiels einschließlich Pacecar plus die Fahrzeuge Corvette C6.R, Marussia MR01, Renault Clio und die Strecken Lime Rock Park und Malaysia enthalten sind.

Ebenfalls aktualisiert und für alle geeignet die rFactor 2 erst einmal ausprobieren möchten ist die rF2-Demoversion die 593 MB groß ist und mit der Corvette C6.R GT2 und Lime Rock Park ein Auto und eine Strecke umfasst.

rFactor 2 Build 494-Changelog:
GRAPHICS:
-Now defaulting to automated HDR parameters instead of manual profiles for every track when this build is first run. After that, you can change back to a specific profile if you want. The preferred profile for any track is now called “automation”.
-Fixed calculation and tweaked numbers to reduce cloud pop-in.
-There’s a few items missing from this changelog, shadow draw, etc.

FEATURES:
-Optional new HDV [SUSPENSION] line ModelWheelsIncludeAllTireMass=1 improves accounting for tire mass and inertia. Obviously this must coincide with actually adding the tire ring mass and inertia to the wheels in the chassis.ini file. In addition to more accurately simulating the tire ring, this also facilitates the removal of SpinInertia and SpinInertiaAI from the HDV. A related change is the optional removal of TemporaryRingMassInertia from the TGM file – the tire now dynamically changes inertia depending on current shape (a new variable MassInertiaMultiplier can also be included if the physically calculated values are not satisfactory for some reason).
-For newly created replays, you can now play them even if the (virtual) mod is uninstalled, as long as the individual track and vehicle components are still installed.
-Created some options for the suspension deformation code that allows more generic connections like brake lines.

BUG FIXES/OPTIMIZATIONS:
-Fixed problem recovering from ctrl-alt-delete in Win 7/8.
-Fixed some missing translations in rFConfig.
-Fixed plugin callbacks PreReset() and PostReset().
-Fixed a crash from the RFM spinner in strange cases.
-Made the “goto preferred car selection” page action go to the non-preferred car selection page in case where the preferred car selection page doesn’t exist (instead of going nowhere)
-Fixed problem reading older RealRoad files.
-Fixed a potential pit menu crash if FuelSpecial lines are used in the HDV file.
-Fixed crash related to Mod Mode all tracks & cars selection & uninstalling other mods.
-Fixed a couple problems with Resume From Replay, including one potential crash.
-Since full-course yellows do not work without a safety car right now, disable them if there is no safety car available at a track.
-Fixed potential crash in transparent trainer code – probably only happened in multiplayer.

MODDING/PUBLIC DEV:
-Fixed bug in ModMgr when displaying large (> 2GB) mod files.
-Added buttons to ModMgr to delete paths from the Working Dir and Packages selectors.
-Some shader macro prototypes have changed. Look in pShaderStubs.h for changes.
-Fixed rcd values write out from realtime editor.
-Now looking for driver RCD files in vehicle components as well as (hopefully soon to be phased out) talent components.

UI/HUD/Options:
-Fixed ‘enter’ key moving between min and max replay mode for other languages.
-When selecting a mod with it’s own UI, the standard rFactor UI will send you to a prompt screen to ask if you’d like to use the mod-specific UI.
-Added RCD editing gizmos: they work on “virtual vehicle” drivers in main release & any content in Mod Mode.
-Fixed issue with true type fonts sometimes (usually after UI switch) not loading.

MULTIPLAYER:
-Official ISI server now show on top of mp lobby list (until user manually sorts).
-If mod specific multiplayer temp vehicle is not found, will attempt to load generic temp vehicle instead.
-Added gizmo to standard rFactor UI that let’s you quickly change cars in practice mode without having to leave and rejoin the server.
-Detecting & reloading livery changes in multiplayer quick vehicle change.
-Disabled new prediction algorithm by default, until issues are worked out.

CONTROLLERS/FFB:
-Added profile for the Thrustmaster TX Racing Wheel.
-Added an optional minimum FFB torque to the controller.ini file. Disabled by default.

AI:
-AIs now attempt to restart engine when toggling AI on with a stalled engine.
-Fixed some cases where RCD files were not loading.

Silverstone Circuit v1.01 -> v1.14 Changelog:
-Increased surface mesh density at The Link and Maggots Corner for short layouts
-Added and enhanced 3D modelled surface details based on accurate data
-Added International layout
-Replaced GP Layout with GT Layout (41 garage spots)
-Added Concrete Blocks to prevent wandering beyond limits on short layouts
-New default weather preset for GT and International Layouts
-Added Medium Rubber RealRoad presets
-Reworked Light Rubber RealRoad presets
-Added International layout cameras
-Fixed inaccurate Sector 1, Sector 2 and Pit In timing lines (Pit In is now at the FIRST line)
-Fixed multiple small terrain gaps
-Fixed incorrect material on old pit building roof
-Fixed Collision for Bridges
-Fixed Collision for PitWall Gates
-Fixed Smoothing on Grandstand at Club Corner
-Fixed Smoothing on wall at Club Corner
-Fixed light glow being always enabled
-Fixed (most) annoying popups
-Fixed Daylight Saving Time zone
-Tweaked terrain textures and materials for less aliasing and a tiny bit more depth
-Tweaked wall materials for a tiny bit less aliasing
-Tweaked Vegetation textures and materials
-Tweaked RealRoad texture
-Tweaked Glass materials
-Tweaked Vehicle materials
-Optimized 3D Tyre Walls for better and smoother performance
-Optimized Armco for better and smoother performance
-Optimized Armco details for better and smoother performance
-Optimized Vehicles for better and smoother performance
-Optimized Shadow Casters for better performance
-Optimized LOD distances for better performance
-Optimized Reflection Maps for better performance
-Optimized Crowds for better performance
-Optimized Terrain objects for smoother performance
-Optimized Grandstands for better performance
-Optimized Props for smoother performance
-Optimized Omni Lights for International layout
-Optimized Vegetation
-Optimized Grass and Gravel Verges
-Optimized Terrain textures
-Optimized Vehicle textures
-Optimized Building textures

Notes:
-Performance should be improved by an average of 15-30% over v1.01 depending on detail settings.
-Smoothness should be improved by an average of 25-35% over v1.01 depending on detail settings; up to 45% in most previously heavy stutter areas.
-Texture size reduction by 35% should also free up some VRAM by a fair amount, regardless of detail settings;
-Existing 1.01 GP Layout has been replaced by what we now call GT Layout; which is the same layout with extra garage spots.



Tags: rF2, rFactor 2, Image Space Inc., ISI, Rennsimulation, simracing, Build 494, infos


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