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Wreckfest: Entwicklerteam legt nach, März-Update 2 für bessere Crash-Action

10.03.2018

Eine Woche nach dem großen März-Update liefert Bugbear Entertainment eine Aktualisierung mit der nicht nur die üblichen Bugfixes vorgenommen werden, sondern auch das Gameplay der Auto-versus-Auto-Action verbessert wird.

Wreckfest: Entwicklerteam legt nach, März-Update 2 für bessere Crash-ActionWreckfest: Entwicklerteam legt nach, März-Update 2 für bessere Crash-Action  Zoom Bugbear Entertainment hat eine Woche nach der Veröffentlichung des großen März-Updates für Wreckfest das Feedback der Early-Access-Spieler ausführlich studiert und zum Wochenende ein zweites Update veröffentlicht das einerseits verschiedene Fehler angeht, andererseits Optimierungen mitbringt.

Die größte Änderung versprechen die Entwickler aber im Gameplaybereich bei der Action Fahrer gegen Fahrer. Während bislang das Risiko durch heftige Rempeleien selbst vorzeitig das Rennen beenden zu müssen zu groß war, soll man nun weniger Schaden bei seinem eigenen Auto riskieren und gleichzeitig für mehr Beschädigungen beim Gegner sorgen. Die Änderungen bedeuten jedoch nicht, dass man unverwundbar ist, da man auch einstecken muss.

Damit man besser einschätzen kann, wie stark das eigene Fahrzeug ramponiert ist, wurde das HUD besser an den visuellen Schaden angepasst. Außerdem haben die Entwickler die Möglichkeit eliminiert durch einen kleinen Schubser einen heftigen Schaden zu erleiden und die Kollisionsmatrix überarbeitet, womit Überschläge bei sehr geringen Geschwindigkeiten nicht mehr aufteten können.

Wreckfest-March-Update-2-Changelog:
FIXED
-Fixed missing Gatecrasher LOD2 model.
-Fixed player unable to reset in Deatchmatch after respawning.
-Fixed a case in which cars could occasionally receive visual damage on the starting grid after restarting.
-Bogus “You have already completed this series and you have another series in progress.” message is no longer displayed when attempting to continue a series in progress.
-Disabled mouse axis input as a controller to prevent users with specific hardware from being unable to remap keyboard controls.
-In pre-race, pressing ESC while being on any of the other tabs than the first now takes back to the first tab.
-BullDog upgrade parts received as rewards now use the correct car name instead of European 11.
-Lawnmower is now correctly received after beating the lawnmower challenge.
-MudDigger and Rocket no longer have duplicate “None” customization parts.

NEW AND ADJUSTED
-Added more banger racing and demolition derby liveries for select vehicles.
-Added a new giant can prop to various tracks.
-Improved environment art for various tracks.
-Improved various effects.
-Novice AI now makes more mistakes and is slightly slower.
-Amateur AI now makes slightly more mistakes and is slightly slower.
-In derby game modes, the AI now favors the player slightly more.
-Adjusted collision matrix to prevent the cars from rolling over at too slow impact speeds.
-Gameplay damage: car vs. car crashes now cause more gameplay damage.
-Hitting other cars now causes significantly more damage to the victim, less to the attacker.
-Armor sector representation in the HUD matches visual damage better.
-A car about to get wrecked can no longer be wrecked by a light nudge.
-Environment now causes even less gameplay damage.
-Mechanical damage occurs more logically when compared to the car health.
-Engine and transmission mechanical damage is reduced to make sure the player can still keep going.
-Improved lawnmower gameplay.
-MP: Added chat back to respawn state and spectate view.
-Improved player stats visuals at the top right corner of the screen.


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