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rFactor 2: Neues Build der PC-Rennsimulation und Flat6 Series V4.00-Mod

17.01.2018

Für rFactor 2-Simracer gibt es sowohl von den Entwicklern der PC-Rennsimulation als auch aus dem Moddingbereich zum Start des Jahres Neuigkeiten und ein Update.

rFactor 2: Neues Build der PC-Rennsimulation und Flat6 Series V4.00-ModrFactor 2: Neues Build der PC-Rennsimulation und Flat6 Series V4.00-Mod  Zoom 2018 ist noch jung und bringt rFactor 2-Besitzern im Januar ein offizielles Update mit dem Studio 397 die PC-exklusive Rennsimulation aktualisiert. Über die einzelnen Änderungen von Steam Build ID 2438696 informiert wie immer das Changelog demzufolge handelt es sich hauptsächlich, mit Ausnahme eines neuen Features, um Optimierungen.

Aus der Moddingszene gibt es zudem von dem EnduRacers Modding Team und Gentlemen Racers Neuigkeiten. Die Flat6 Series-Modifikation für rF2 ist nun in Version 4.00 zum Download verfügbar. Damit erfolgt ein Update auf DirectX 11 und die Nutzung der Regenfeatures inklusive animierten Scheibenwischer. Neben weiteren Überarbeitungen im Bereich der Grafik haben die Moddinggruppen auch die Fahrzeugphysik aller Wagen aufgefrischt was Änderungen an den Basissetups zur Folge hatte. Zusammen mit der Verwendung der CPM-Reifentechnologie ergibt sich für die Simracer dadurch ein geändertes Fahrzeugverhalten an das man sich erst einmal gewöhnen muss.

rFactor 2 - Steam Build ID 2438696-Changelog:
-Dedicated server SteamCMD Build ID 2438698
-Fixed join lag in multiplayer
-Updated language files (to avoid crashing when the LSI screen was active)
-Fixed wipers on/off in replay
-Fixed rain in cockpit in MP sessions
-Fixed V-sync software with 'custom resolution' (Config_DX11.ini)
-Fixed TCP Matchmaker error message in the dedicated server UI
-Added an all new ambient undercar shadow: more stable, reliable, and clearly visible even at night. The shadows can no longer clip through the ground, nor are they visible on the ground below a bridge when a car drives over that bridge. This new tech requires no intervention from content creators. We automatically remove the current undercar art and replace it with the new system. On subsequent updates, content creators can remove the old artwork.

Important Note: Please make sure and update your SteamCMD Dedicated server by running the command again in terminal.

Flat6 Series rF2 - Build 4.00-Changelog:
GRAPHICS: Updated bodywork shader to DX11 technology.
GRAPHICS: Updated headlights rendering.
GRAPHICS: Added rain rendering technology for bodywork.
GRAPHICS: Added rain rendering technology for windshield and windows.
GRAPHICS: Added animated wiper.
GRAPHICS: Added blurred rims (for all types).
PHYSICS: Integration of CPM tires (Slick & Rain, around 90°C usage temperature for Slicks) adapted from S397 reference tires.
PHYSICS: Inertia adjusted (based on inertia used by S397).
PHYSICS: Suspension geometry adjsuted (to fix the FFB blank in the center of the steering wheel).
PHYSICS: Aero minor adjustements.
PHYSICS: Brakes power/settings adjusted (now you can adjust brake pressure like S397 cars).
PHYSICS: Steering ratio adjusted (done like S397 cars).
PHYSICS: Antirolbars value adjusted (to be aligned to the rFactor2 S397 physics directives).
PHYSICS: FFB power adjusted (FFB Upgrades removed, use FFB Multiplier in game to adjust if needed).
PHYSICS: Fuel Tank position adjusted (to match to *ForceDistrib S397 mechanisms).
PHYSICS: Tire wear curves adjusted.
PHYSICS: Default setup adjusted.
PHYSICS: AI performance adjusted.
PHYSICS: Cockpit position adjusted (compliant with flat screen & VR).
PHYSICS: Seat front maximum position value adjusted for triple screens users.
PHYSICS: Upgrade autoblip removed (the real car don't have autoblip).


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