SPEEDMANIACS.COM - Live for Speed: Patch auf Version 0.6R erschienen
http://www.speedmaniacs.com/News,Live-for-Speed-Patch-auf-Version-06R-erschienen,8719

Live for Speed: Patch auf Version 0.6R erschienen

30.01.2017

Für die PC-Rennsimulation Live for Speed ist das Update auf Version 0.6R erschienen. Neben kleineren Bugfixes hat die Strecke Blackwood eine Überarbeitung erfahren.

Live for Speed: Patch auf Version 0.6R erschienenLive for Speed: Patch auf Version 0.6R erschienen  Zoom Für die unabhängige Rennsimulation Live for Speed ist der Patch auf Version 0.6R veröffentlicht worden. Das Update nimmt vor allem bei der Strecke Blackwood diverse optische Verbesserungen vor. Außerdem wurde eine zusätzliche historische Streckenvariante hinzugefügt. Für Besitzer einer Lizenz steht auch noch ein Inudstriegebiet-Bereich zur Verfügung.

Zudem wurde die Schattendarstellung optimiert sowie die frei konfigurierbaren Strecken und die Bedienoberfläche der Streckenauswahl verbessert.

Der Patch kann über die automatische Updatefunktion, die Live for Speed selbst mitbringt, oder auch manuell bezogen werden. Hierfür werden ein 135 MB großer Patch von mindestens V0.6M auf V0.6R und für eine Neuinstallation der 525 MB große Installer angeboten.

Live for Speed-Changelog V0.6R:
New Blackwood environment:
-New textures, geometry and detail improvements all around
-New Historic configuration (similar to GP but without chicane)
-New industrial estate area available when open config selected

Other incompatible changes:
-XRG / XRT / FZ5 maximum steering angle increased to 45 degrees
-Spawn position now disables "Could not join : Start is blocked"
-Maximum number of layout objects increased to 2100 (was 1800)

InSim:
-Reduced the frequency of IS_OBH packets due to Blackwood kerbs IS_OBH is always reported, as before, for movable objects TYRE contacts no longer report IS_OBH for unmovable objects
-BODY contacts also report unmovable objects played in a layout

Interface:
-New small map view for open configs / car parks / autocross areas
-Small map opacity can now be set for light and dark map colours
-Improvements on track selection screen using the area maps

Graphics:
-Shadows are no longer cast updwards or towards the light
-Ambient (non-direct) shadow darkness now depends on distance
-Skid marks now remain when race restarts (excluding replays)
-Increased LOD distances of humans / drivers / marshalls
-Skid marks are now visible on unmovable layout objects

Misc:
-Westhill paths adjusted and regenerated to avoid graphical holes
-Autocross paths regenerated and physical hole fixed at skid pad
-New text command /lang X to load language (data\language\X.txt)

Fixes:
-FIX: LFS could crash using /axload with a long layout name
-FIX: Traffic lights did not work after texture resolution change
-FIX: Message text was faded on entering free view from escape menu
-FIX: Removed message "Side mirror - point too central"


weitere News zum Thema


© 2018 - Alle Rechte vorbehalten