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Jected - Rivals: Roadmap zur Early-Access-Phase und erste Hotfix-Updates

13.05.2023

Für das seit Anfang Mai als Early-Access-Titel via Steam kostenlos spielbare Jected - Rivals hat das hinter dem Genremix stehende Team eine Übersicht bereitgestellt die Auskunft darüber gibt welche Verbesserungen in den kommenden Monaten geplant sind.

Jected - Rivals: Roadmap zur Early-Access-Phase und erste Hotfix-UpdatesJected - Rivals: Roadmap zur Early-Access-Phase und erste Hotfix-Updates  Zoom Eine gute Woche ist das zuletzt als Stuntfest World Tour bekannte und in Jected - Rivals umbenannte Spiel nun in der Early-Access-Phase frei spielbar. Zu Beginn müssen sich Spieler noch mit ein paar Unzulänglichkeiten arrangieren.

So weisen Entwickler Pow Wow Entertainment und Publisher THQ Nordic unter anderem darauf hin, dass in der Rangliste "DNF" angezeigt wird, wenn das Fahrzeug des Spielers direkt nach Überqueren der Ziellinie zerstört wird, die Feinabstimmung der Fahrzeuge noch im Gange ist und die Kamera im Zuschauermodus am Ende einer Runde unerwartet rotieren kann.

Neben der Behebung dieser Punkte arbeitet man aber auch schon intensiv an Neuerungen die dazu anregen sollen Jected - Rivals immer mal wieder anzuspielen. Welche Verbesserungen in den kommenden Monaten geplant sind, verrät eine Roadmap. Diese listet neue Features und anderes mehr und unterliegt einem agilen Entwicklungsplan. Basierend auf den via Discord, Steam oder die sozialen Medien erhaltenen Rückmeldungen behält man sich Anpassungen vor die das Ziel verfolgen das Spiel für eine breite Masse an Gamern interessant zu machen.

Rechtzeitig zum Wochenende hat man zudem zwei Hotfix-Updates veröffentlicht die die Spielbarkeit verbessern sollen. Details zu den damit verbundenen Änderungen sind unterhalb der Roadmap für Mai, Juni und Juli zu finden.

Vorläufige Jected - Rivals-Roadmap:
Mai
-Friends List - Access your steam friends in-game
-Parties - Add your friends to an in-game group
-Squad Mode - Compete in group vs group tournaments. Best team wins.
-New Character - Add to your roster with our latest Rival
-New Maps - Destroy the competition in brand new places

Juni
-Leaderboards - See how you stack up vs your rivals on a global scale
-New Mode - Test your skills in our latest event
-New Car - Pedal to the metal with our latest four wheels of fury
-New Maps - Commit more shortcuts to memory in our latest map

Juli
-Progression First Pass - Progress is key
-New Car - Another new set of wheels to add to your garage
-New Maps - Crash out on a brand new set of corners
-New Mode - Take on your rivals in a fresh event

Hotfix - early_access.40695-Changelog:
We just released a small hotfix, this one addresses the problems some players have had trying to find a game.

Previously when searching for a match if you didn't meet the ping requirements for a server, it would simply cancel the queue. Now it'll expand the search and if unable to locate a server, place you in your own lobby. While this may mean you'll face off with bots only from time to time if you're unable to locate a suitable server, we are now monitoring to see where we may need to deploy extra servers.

But, from now onwards everyone will be able to find a game no matter what.

Hotfix - early_access.40544-Changelog:
-Adjusted a problematic spawn point on the Destruction Dish map
-Fixed an issue where cars would often instantly nose dive when going over ramps
-Fixed some problematic spawn locations on Grand Finale
-Slight adjustment to make the canyon section in the Grand Finale have a smoother flow
-Improved on an issue where players would sometimes lose all momentum when switching back to the vehicle mid air
-Fixed an issue with changing audio settings with a controller
-Fixed the intro camera in Eagle's Nest

We are aware that there are still other things that don't work as expected, and we are currently investigating those.

Some of these known issues:
-Input lag and strange behaviour on collisions with cars
-Some UI/UX issues where the navigation in menus does not work or is not clear
-Targets in Bullseye Charlie sometimes flicker
-Some problems with cars clipping into objects
-Inability for certain people to find a match


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