SPEEDMANIACS.COM - F1 Manager 2022: Update V1.6 für bessere Spielbarkeit
http://www.speedmaniacs.com/News,F1-Manager-2022-Update-V16-fr-bessere-Spielbarkeit,11133

F1 Manager 2022: Update V1.6 für bessere Spielbarkeit

02.09.2022

Die Entwickler hinter dem F1 Manager 2022 stellen kurz nach dem offiziellen Release das Update V1.6 für PC und Konsolen zur Verfügung. Hier kann mehr über die Verbesserungen erfahren werden.

F1 Manager 2022: Update V1.6 für bessere SpielbarkeitF1 Manager 2022: Update V1.6 für bessere Spielbarkeit  Zoom Nachdem der F1 Manager 2022 nach seiner Early-Access-Veröffentlichung in der letzten Woche, diesen Dienstag, 30. August 2022 offiziell veröffentlicht wurde, hat Entwickler Frontier Development den ersten Post-Launch-Patch bereitgestellt. Für PC wird das Update auf V1.6 bereits verteilt, für die Konsolen soll die Aktualisierung im Laufe der am 5. September beginnenden Woche verfügbar sein.

Mit dem Update V1.6 wird insgesamt an der Spielbarkeit gefeilt. Die Einträge im Änderungsprotokoll zeigen auf, dass vor allem in den Bereichen Rennsimulation und Programmstabilität Fehler beseitigt wurden. Weitere Überarbeitungen und Anpassungen gibt es bei der KI, den Fahrzeugen, Fahrzeugteilen und Entwicklung, Zwischensequenzen, Boxenstopps und Spielerprofil.

Wie das Team von Frontier Development wissen lässt, sitzt man bereits an weitere Verbesserungen, um das Spielerlebnis noch runder zu machen. Bis das nächste Update folgt, ist es daher nur eine Frage der Zeit.

F1 Manager 2022 - V1.6-Changelog:
AI
-Further adjustments to AI teams’ behaviour when signing reserve drivers

Cars
-Fixed Alpha Tauri livery appearing offset from car body
-Fixed issue with livery appearance on Scuderia AlphaTauri and Oracle Red Bull Racing cars

Car Parts and Development
-Fixed issue causing any newly-fitted gearboxes to incorrectly inherit the wear/damage levels of the previous gearbox
-Reduced car performance impact of adding ‘Focus’ to new part designs

Cutscenes
-Fixed instances of floating tyres appearing during some cutscenes
-Fixed issue causing the cutscene camera to sometimes appear underground
-Fixed issue that caused commentary to mention drivers being at the front of the grid, when they were at the back of the grid

Pit Stops
-Fixed visual issues when a team ‘double stacks’ their pit stops

Player Profile
-All-time records for the highest ever income in a season, and the highest ever team rating, are now stored in-game

Race Simulation
-Fixed the issue of incomplete laps times being included when looking for the fastest qualifying lap
-Fixed an issue causing cars to repeatedly teleporting back to the garage after a DNF
-Yellow flags will no longer be shown for cars already returned to the garage after the chequered flag
-Fixed issue where drivers who had only completed their out lap are listed at the top of the standings after a Practice session
-Further balancing of potential track incidents at Zandvoort
-Fixed an issue causing tyres to be treated as ‘fresh’ tyres when comparing the lap time and ‘life time’ in Qualifying options screen 

Stability/Performance
-Fixed crash that could occur when attempting to launch the game on PC
-Fixed hard lock that could occur during the ‘lights out’ sequence at the start of a race
-Increased performance when advancing time when playing later seasons
-Fixed a softlock in onboarding if the Race Preparation tutorial is started whilst the car part fitting tutorial is in progress
-Fixes for instances of a soft lock that could occur during replays


weitere News zum Thema


© 2018 - Alle Rechte vorbehalten