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Wreckfest: Update mit neuer Strecke plus Racing Heroes-DLC und Dezember-Tournament

08.12.2020

Bugbear Entertainment und THQ Nordic laden Wreckfest-Piloten zur Teilnahme am Dezember-Turnier ein und bringen mit dem aktuellen Update eine neue Strecke und viele Verbesserungen einschießlich der Unterstützung von Direct Drive-Lenkrädern. Derweil sorgt die Racing Heroes-Erweiterung für neue Wagen.

Wreckfest: Update mit neuer Strecke plus Racing Heroes-DLC und Dezember-TournamentWreckfest: Update mit neuer Strecke plus Racing Heroes-DLC und Dezember-Tournament  Zoom Damit Wreckfest-Spieler auch im Dezember so richtig auf Touren kommen, hat Bugbear Entertainment ein neues Update veröffentlicht. Dieses besteht nicht nur aus Fehlerkorrekturen und Verbesserungen allgemeiner Natur, sondern beinhaltet auch das Dezember-Turnier und für alle Spieler die Strecke Eagles Peak Motorpark die verschiedene Layouts enthält.

Für noch mehr Fahrspaß enthält die Racing Heroes getaufte zweite Erweiterung von Saison 2 ein paar neue Wagen. Für 3.99 EUR kann zwischen dem "Raven", einer American-Muscle-Rarität aus den 1980ern, dem "Stellar", einer legendären Rennrakete die auf kurvenreichen Schotter- und Asphalt-Strecken gut funktioniert und dem "Speedie", einem Kleinwagen mit richtig Pfeffer, der auch mit den Großen mithalten und immer für eine Überraschung sorgen kann, gewählt werden.

Mit dem Update überarbeitet Bugbear auch das Fahrverhalten der über Vorderradantrieb verfügenden Fahrzeuge im Spiel und fügt dem Spiel Unterstützung für die Nutzung von Direct Drive-Lenkrädern hinzu. Ausgewählte SimuCube- und Leo Bodnar-Lenkräder können direkt verwendet werden aber auch für andere Geräte ist die Konfiguration möglich, wenn man sich an die nachstehende Kurzanleitung hält.

1. Navigate to the tools folder in the game's installation folder.
2. Run the provided "DeviceOut" tool, preferably piping the output to an text file ("DeviceOut.exe >output.txt").
3. Open the output, find the GUID of your steering wheel and copy it on the clipboard.
4. Open "customWheels.json" in the game's installation folder.
5. Paste the GUID of your device on top of the GUID of the "EXAMPLE" definition and change the name into something you want.
6. Save the file, and you're done.

Das Force Feedback-Verhalten kann ebenfalls mit dem BagEditor, der über data/vehicles/shared/physics/forcefeedback_dd.vffb aufgerufen werden kann, individuell optimiert werden.

Alle Änderungen des Dezember-Updates für PC, PS4 und Xbox One findet ihr fein säuberlich im Änderungsprotokoll. Zudem warten der Racing Heroes LDC-Trailer und einige Screenshots auf euch.



Wreckfest - 08.12.2020-Changelog:
PC: 1.268578
-Fixed numerous controller devices not being detected.
-Fixed stuttering with certain controller devices.
-Fixed game crashing when entering certain career events.
-Fixed numerous glitches with Racing Heroes Car Pack cars.
-Improved Speedie suspension, differential and engine.
-Added "Saucer" wheels for Speedie.
-Short track width tires for Speedie are now narrower.
-Restored missing modding tools.

Wreckfest - 08.12.2020-Changelog:
PC: 1.264871
PS4: 1.80
XB1: 1.8.0.0

CONTENT
-Added support for the DLC pack "Racing Heroes Car Pack" containing three new cars: Raven, Speedie, and Stellar.
-Added a new free track: Eagles Peak Motorpark with both forward and reverse layouts as well as a derby stadium.
(Server admins note: the internal designations for the routes are fields13_1, fields13_1_rev and fields13_2.)

TOURNAMENT
-New tournament season: Racing Heroes.
-New racing themed reward bundle "Rockfield" for Boomer RS.
-New racing themed reward bundle "BB Racing" for Nexus.
-Experience is now correctly awarded from "Rampage Rush" racing events.

SYSTEM
-(PC) Fixed a controller related crash that sometimes occurred.
-Fixed a bug which sometimes caused reward liveries to be lost when changing liveries.
-Implemented support for custom wheel controllers.

GAMEPLAY
-Improved handling of the front-wheel drive cars.
-Restored Muddigger old grille upgrades.
-Roadcutter roof bar no longer clips the roof.
-Wildking upright back pipes no longer clip the racing wing.
-Improved Rebelrat marauder rammer and combar crusher bumper placement.
-Firefly now shifts up correctly when using automatic gearing.
-Supervan suspension no longer glitches out in hard collisions.
-Sofa Car now receives damage correctly.

MULTIPLAYER
-It's no longer possible to purchase upgrades for special vehicle loaners
(these upgrades are removed when exiting lobby, resulting in the player just losing credits).
-Fixed overlap in the player list.

AUDIO
-Modding / BagEdit (Player): Added configuration option for vehicle specific throttle on/off events.
-Boomer / Boomer RS (Player): Adjusted intake noise texture loudness to more closely follow engine load state.
-Bumper Car / Hellvester (AI): Optimized CPU load by baking static audio effects directly to assets.
-Pocket Rocket (Player): Fixed issue where echoing was introduced to idle exhaust texture.
-Rocket, Rocket RX, DLC#7 vehicles (AI): Fixed incorrect engine sound distance prioritization.
-Race: Adjusted distance prioritization of player engine sounds for correct sorting near maximum distance.
-Race: Fixed audio mix automation issue where gearstick sounds would not play in chase cam view.
-Race: Adjusted sensitivity and physics tracking of tire sounds, to address premature activation of heavy tarmac skids etc.
-Race: Added unique distance attenuation curve for tire sounds, for more pronounced pass-by effect with track-side camera views in replay mode.
-Race: Reduced dynamic loudness range of AI vehicles, effectively increasing perceived volume level in most game situations.


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