ZoomNachdem Bugbear Entertainment vor den Weihnachtsfeiertagen das Big-Bang-Update abgeliefert hat und diesem zwei größere Patches zur Verbesserung der Spielbarkeit und Korrektur von Problemen folgten, gönnte sich das Entwicklerteam eine kurze Auszeit und ist seit Januar wieder aktiv dabei die noch offenen Baustellen aus der Dezember-Version zu bearbeiten und arbeitet kontinuierlich auf die Releaseversion hin, welche "in wenigen Monaten" fertig sein soll.
Für die Teilnehmer der Steam Early Access-Phase ist gegen Ende des Monats die Veröffentlichung eines Updates geplant mit dem die Rückmeldungen (Vibrationseffekte) über das Gamepad verbessert werden sollen, die AI ausgewogener reagiert und der Streckenauswahlbildschirm um Informationen zur Streckenlänge und -beschaffenheit erweitert wird. Außerdem wird es ein neues Pause-Menü geben und einige zusätzliche Ergänzungen.
Im offiziellen Blog haben die Entwickler nun eine Übersicht der Bereiche veröffentlicht an denen gearbeitet wird. Nicht zwangsläufig werden dabei alle der unten aufgeführten Punkte mit dem kommenden Update abgearbeitet werden können. Auf der Liste stehen neue Fahrzeuge, darunter amerikanische, japanische und europäische Modelle, sowie Fahrzeugteile zur Individualisierung. Der Karrieremodus soll ebenfalls noch kräftig wachsen, während gleichzeitig die Strecken um zusätzliche Routen erweitert und herausgeputzt werden. Im Bereich Schadenssimulation arbeitet man an Version 2 des mechanischen Schadens mit neuen visuellen und akustischen Effekten und einer Auswahlmöglichkeit zwischen einem normalen, eher Fungaming-orientierten Schäden und realistischen mechanischen Schäden.
Auszug Entwicklerblog:
NEW CARS
This is really a no-brainer – who wouldn’t want more cars? We know shiny, or in our case not so shiny but awesome nevertheless, new cars are something that everyone always loves so you’ll be happy to hear that we have a batch of new ones in the pipeline, including models inspired some very classic American, European and Japanese cars, some fan-favourites too!
CUSTOMIZATION PARTS
Yes, they’re coming – we’re working on adding customization parts such as bumpers, side protectors and what-not for every car. We’re also currently balancing the gameplay effect these parts will have – for instance, a heavy demolition derby style front bumper will make the car withstand more damage to the front but also make it slower due to the added weight, so these parts will add an interesting aspect of give-and-take to the gameplay.
EXPANDED CAREER
Seeing as the December Update only contained a preview of the career, obviously we’re also working on expanding it by adding the rest of the championships and tweaking the ones already in the game. Also, series restrictions will be shown in the series selection screen so it will be a breeze to pick up an eligible car. To spice up the career we’re also working on special challenge events with some very unique vehicles but more about those later!
NEW ROUTES AND IMPROVED TRACK ART
We’re making the final push to make the tracks look nice and dandy. As you’ve no doubt noticed there are still some proxy assets around, but you’ll be relieved to hear that for example those pesky gray prop vehicles littered around the tracks will be soon gone for good. We’re also adding a few new routes to the old tracks, including something very special that’s going to rival Crash Canyon in the amount of crashes!
MECHANICAL DAMAGE V2
We’re working on taking the mechanical damage to the next stage: the effects of the different damage states will be more meaningful, and we’ll have new visual and audial effects to add to the immersion. We’re also planning to implement a setting to choose between normal and realistic mechanical damage, so those looking for a more hardcore experience can have that.
OPTIMIZATION
Better performance is always high on everyone’s wishlist, ours too, and we’ve been researching ways to improve the rendering performance in particular, so improvements are very likely at some point.
USER INTERFACE
The current user interface is still being heavily worked on, so expect many changes until the final release.
+ 25.01.2018 MK
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