Wreckfest: Dezember-Update, neuer Partner und gute Neuigkeiten von Bugbear

Bugbear stellt eine neue Steam Early Access-Version von Wreckfest bereit. Während viele Verbesserungen den Spielspaßfunken neu entfachen sollen, gibt es noch weitere Neuigkeiten.

Wreckfest: Dezember-Update, neuer Partner und gute Neuigkeiten von BugbearWreckfest: Dezember-Update, neuer Partner und gute Neuigkeiten von Bugbear  ZoomFür die Ankündigung und den Start des neuen Projekts Stuntfest während die Entwicklung von Wreckfest aus Sicht der Gamer alles andere als abgeschlossen ist, hat Bugbear Entertainment jede Menge Kritik einstecken müssen. Das finnische Studio legt kurz vor dem Jahreswechsel nicht nur eine neue Version seines Action-Rennspiels vor die mit vielen Problemen aufräumen soll und zahlreiche Verbesserungen in den Bereichen AI, Gamecontroller, Fahrhilfen und Physik enthält. Dazu gibt es mit dem "Rammer" eine "Banger-Version" eines klassischen amerikanischen Wagens der als Besonderheit ein alternatives Handlingmodell besitzt und eine überarbeitete Kies-und-Schotter-Strecke.

Die vielleicht beste Neuigkeit ist aber nicht das neue Build, sondern die Nachricht, dass man bei Bugbear eingesehen hat zunächst Wreckfest fertigzustellen, bevor man sich auf andere Ideen einlässt. Dies unterstreicht die Information, dass ein namentlich nicht genannter Partner gefunden wurde der es dem Team ermöglicht sich voll auf Wreckfest konzentrieren zu können. Außerdem wird man die eigene Entwickleranzahl vergrößern. Ab Februar 2017 soll es regelmäßig Updates im Monatsrhythmus geben.

"Wir nähern uns der letzten Etappe der Entwicklung und benötigen eure Unterstützung, indem ihr Wreckfest spielt und uns durch euer Feedback bei der Ausrichtung unterstützt. Neue Features und Spielinhalte werden in den kommenden Monaten folgen", erklären die Entwickler die einen Fragebogen aufgesetzt haben und sich über Rückmeldungen, auch im eigenen Forum, freuen. "Wreckfest ist immer und wird weiterhin die erste Priorität bei unseren Projekten haben. Wir fühlen uns zu 100 Prozent verpflichtet ein Spiel zu entwickeln das uns alle - euch, unsere treuen Unterstützer, und uns, seine Entwickler - stolz macht."

Wreckfest: Update 22.12.2016-Changelog:
CONTENT
-Replaced Gravel track with a new, improved version with cleaner geometry, more rolling terrain and generally just a lot better gameplay. While not yet polished, the reworked track also gives you a first look at our new environment set called Fields that will also be used for some other tracks. It represents a US Mid-Western environment will rollling hills, fields and some urban structures. All in all, we think it will be a perfect match for bringing our kind of high-action racing stateside!
-Replaced the main route of Tarmac 3 with a shorter, rallycross inspired route.
-Added a new American 2 banger variant.

ART
-Improved art Speedway 2.
-Improved art on Sandpit 2.
-Improved art on Mixed 1.
-Added more trackside objects to many tracks.
-Implemented animated spectators among static ones.
-Added spectators to many tracks previously missing them.
-Implemented more vibrant post-processing.

DESIGN/PHYSICS
-Improved gamepad controller: the steering rate now fluctuates significantly less in different driving situations, and it's now easier to countersteer even when Speed Sensitivity is applied (by default, 75% for both gamepad and keyboard). We recommend that you start by resetting your in-game advanced controller settings and tweak from there.
-Tweaked keyboard controller for more responsiveness. Likewise, it's recommended that advanced controller settings are reset.
-Stability Control assist now correctly detects vehicle slide angle, making cars less vulnerable to over-correcting when counter-steering, a sympton that often resulted in the car spinning in the opposite direction or rocketing out of track. Note that as a result you may need to adjust your Stability Control strength, so please play around with the setting.
-Improved Traction Control assist for reduced bog-down effect.
-Far Chase Camera is now higher and further away.
-Light dynamic objects like traffic cones no longer cause damage to the car.
-It's now easier to shatter small wooden structures, making it easier to get back into action after spinning out and stalling behind them.
-Steering wheel no longer gets dislocated when the car has deformed (it too can deform, however).
-Improved surface dynamics, so rollovers are now more violent with less sliding around when the car is on its roof or side.
-The car no longer bottoms out as easily on heavy landings, something that earlier on resulted in the car being bounced into air due to collision penetration.
-The car no longer drifts around in garage and elsewhere (may still occur on angled surfaces).
-Arm-cos and other heavy trackside barriers are now less prone spin the car around in light contacts.
-High-speed crashes involving cars with a significant speed difference are now more violent.
-Tweaked gameplay damage to encourage more tactical gameplay: health damage from being hit is lower with 100% armor sector and higher with 0% armor sector, so you need to eyeball the opponent in order to hit them where it hurts (and of course try to protect the damaged sections of your own car).
-AI is now less likely to cause harm to the player in light contacts.
-AI is more aggressively trying to overtake.
-AI no longer keeps pushing on after bumping into another car but depending on the situation eases throttle and/or applies brakes.
-AI now reacts in a couple of different ways when bumped into, depending on the strength of the impact.
-AI now yields a more appropriate challenge dynamically for various levels of players.
-Player can now choose AI class from pre-made sets.

TECHNICAL
-Server no longer crashes when a race event comes up after a derby.
-Optimized foliage and clutter shaders, improving performance.
-Optimized culling, improving performance.
-Fixed horizon draw order.
-Additional notes for content creators:
-Some very old textures were removed or moved around, so in case you've used any of our textures in your creations please check them for missing textures (purple assets).
-The game no longer crashes when no bend is detected for AI logic, an issue with certain custom oval tracks that had very long sweeping bends.
-You can now create a custom AI set for your modded vehicles and/or a cup mod that the user can pick (located in property/career/ai_sets).
-All camera modifications will need to be updated, otherwise your users won't have the new Chase Camera Far.



Tags: Bugbear, Next Car Game, Wreckfest, Steam, PC, Early Access, Unfall, Crash, Update


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