rFactor 2: Neues Build, Diriyah E-Prix-Circuit und mehr

Studio 397 hat für rFactor 2 ein neues Build und die Formel-E-Strecke Diriyah veröffentlicht und plant im März eine weitere Streckenveröffentlichung.

rFactor 2: Neues Build, Diriyah E-Prix-Circuit und mehrrFactor 2: Neues Build, Diriyah E-Prix-Circuit und mehr  ZoomEin neuer Monat bedeutet für rFactor 2 auch ein neues Build und dieses, oder zumindest die Vorstufe, hat Studio 397 am Donnerstag veröffentlicht. Die Details zu den Überarbeitungen können der Zusammenfassung unternommen werden. Wichtig zu wissen ist, dass man zwischen drei verschiedenen Aktualisierungszweigen unterscheidet und die Simracing-Community auswählen kann welche Version verwendet werden soll.

Opt-Out: Das öffentliche Build von rFactor 2 ohne Beta-Branches oder zusätzliche frühzeitige Updates das in der Standardeinstellung immer gewählt ist.

Release-Candidate: Dieses Build enthält die letzten Aktualisierungen und Verbesserungen die das Entwicklerteam vor dem allgemeinen öffentlichen Release allen Spielern anbietet die vorab die kommenden Änderungen ausprobieren und Studio 397 mit Feedback unterstützen wollen. Die Änderungen wurden vom Testteam bei Studio 397 geprüft jedoch kann nicht ausgeschlossen werden, dass Probleme auftreten könnten.

Previous-Build: Hierbei handelt es sich um die letzte öffentlich verfügbare Opt-Out-Version von rFactor 2 vor dem jüngsten Update. Mit dieser Version soll der Community die Möglichkeit gegeben werden im Notfall auf eine stabile Softwareversion wechseln zu können.

Für Formel-E-Fans wurde im rF2-Store auf Steam der Diriyah E-Prix Circuit für 7.99 EUR veröffentlicht. Außerdem kündigt man für dieses Monat die Veröffentlichung einer neuen Strecke an die "überraschend schnell, sehr technisch und ziemlich wellig" und "ein absoluter Knaller" sein soll.

rFactor 2 - März-Release-Candidate-Build 04.03.2021:
General
-Fixed an issue enforcing physics upgrades
-Fixed an issue where custom skins would be allowed even when the server does not allow them.
-Fixed an issue where a custom skin would glow white after changing session if skin transfers are disabled. Also ensures other players see you with the default skin of your car.
-Fixed an issue where a series does not initialize correctly on first time use. This would manifest in not being able to select upgrades when joining a competition.
-Fixed an issue where FFB changes would not register until you go to the track for the second time.
-Fixed a crash to desktop during game load when the current selected series was uninstalled, however the install file remains in packages folder.
-Removed a setting that exited the game after leaving a server
-Added extra logging during the loading of content for debugging purposes

HUD
-Fixed an issue where the time remaining in a race session would not be shown.
-Message centre now displays same name/value as show in the garage screen when changing vehicle settings

Graphics
-Fixed an issue where secondary wet weather reflections would not show on roads. (The reflections from a damp road surface, rather than puddles)
-Fixed some issues which could cause graphical glitches in the skies.
-Fixed VR UI boundaries showing a faint black line when in game

UI
-Added driver and car info displays to full screen replay; steering, throttle, brake, clutch, speed, rpm, gear and g-force traction circle. This information will also be shown live for a driver.
-Fixed an issue where Wheel Loads were not shown in the UI
-Fixed an issue where the UI would run at uncapped FPS
-Fixed an issue where the refresh button in package management would not detect newly copied in files in the packages folder
-Fixed an issue where real road settings weren’t reset in the session settings screen if the user changes track.
-Fixed an issue where session settings would remain from a previously selected series
-Now automatically update the favourite server list on race screen after adding or removing a favourite.
-Fixed an issue where Tracks, Cars and other components would inherit the uninstall status of the last series.
-Fixed wrong driver name displaying in replay when there was a driver swap
-Fixed an issue where disqualified drivers could still go to track
-Fixed an issue when joining a server the ui would display invalid cars
-Fixed an issue where a server client mismatch was reported the wrong way around
-Removed language toggle from player profile

Modding
-Added reporting for driveable surfaces which are not defined in the TDF file in ModDev
-Fixed issues with using Vertex Colour in the Standard Blend Shader



Tags: rF2, rFactor 2, Simracing, pc, rennsimulatiom


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