ZoomNachdem für die PC-Rennsimulation rFactor 2 bereits Anfang des Monats ein neues stabiles Build veröffentlicht wurde, mit dem die Ladezeiten deutlich verkürzt und das Navigieren innerhalb der Menüs verbessert wurde sowie weitere Anpassungen erfolgten, hat das Entwicklerstudio in dieser Woche ein neues Release Candidate-Update freigegeben. Damit wird für die Fahrer-Label ein neues Design eingeführt das nicht nur optisch ansprechender ist, sondern gleichzeitig auch noch
alle Strafen anzeigt, die dem Fahrer während einer Sitzung auferlegt wurden.
"Wir haben diese neuen Fahrerbeschriftungen ausgiebig getestet, um sicherzustellen, dass sie die beste Lösung zwischen Klarheit und visuellem Effekt bieten, ohne die Sicht auf den Fahrer zu beeinträchtigen, und um sicherzustellen, dass die Beschriftungen in angemessenem Abstand zum Spielerauto erscheinen und verschwinden."
Darüber hinaus wurde die Grafikengine weiter im Hinblick auf die Darstellung von Regen auf der Windschutzscheibe und von gleißenden Sonnenstrahlen optimiert.
rFactor 2 - Dezember-Build 15.12.2021:
HUD
-New driver labels
Graphics
-New wet windscreen shading that can be tweaked per car
-Adjusted Lighting Calculations correcting some issues with Direct Light Hue.
-Updated PostFX Glare Settings for more control day vs night
-Updated Windscreen Shader and new Glass shader for Tracks, with improved specular calculations.
Modding
-Fixed duplicated Road and Curb shaders displaying in Max plugins.
rFactor 2 - Dezember-Build 1.1126 01.12.2021:
Game Loading
-Optimizations to Game Loading and Series switching.
-Optimizations to Texture Loading.
-Added the ability to load cached track files from the component to improve loading times.
-Improved shader loading and added pre-built shader cache to improve loading times.
UI
-Fixed an issue where Exaggerate Yaw would default to -80%
GFX
-Minor pass on cloud texture balancing.
-Adjusted PFX settings to allow for more exposure in low light conditions.
Audio
-Updated minimum number of audio effects to 32.
-Fixed: Number of audio effects sometimes resetting to 1.
-Fixed: Audio cutting out after changing force feedback settings.
Modding
-Updated ModDev to save and load CBASH and RRSHD files into track folders so that they can be packaged with content.
-Detect if VisGroups affect collision and log this occurrence and in ModDev only show a pop up.
Controller Profile Updates (General)
-Set Exaggerate Yaw to 0
-Fixed various missing ‘Clutch-In’ entries that had been deleted by accident
-Fanatec Podium Wheel Base DD1/2
-Default “Steering resistance type”:0,
-Added pedal inputs
-Thrustmaster T300RS Racing wheel
-Fixed mappings
+ 17.12.2021 MK
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