rFactor 2: Build 770 mit besserem Speichermanagement und 64-bit-Version veröffentlicht

Image Space Inc. stellt für die Rennsimulation rFactor 2 jetzt das neue Build 770 zur Verfügung das viele Verbesserungen mit sich bringt und einen ersten Test der 64-bit-Version ermöglicht. Alle Infos zu den Änderungen erfahrt ihr hier.

rFactor 2: Build 770 mit besserem Speichermanagement und 64-bit-Version veröffentlichtrFactor 2: Build 770 mit besserem Speichermanagement und 64-bit-Version veröffentlicht  ZoomNach einer ersten Warm-up-Testphase stellt ISI für seine PC-Rennsimulation rFactor 2 nun das neue Build 770 zur Verfügung das Verbesserungen im Bereich des Speicherverbrauchs der 32-bit-Version mit sich bringt und erstmals, zunächst jedoch rein optional, allen Spielern ermöglicht die 64-bit-Version nach manueller Umbenennung der ausführbaren Programmdatei des Spiels zu testen. Für Spieler die möglicherweise Schwierigkeiten bei der Verwendung der 64-bit-Variante haben, hat ISI eine Liste mit Hinweisen zusammengestellt die am Ende des Artikls zu finden ist.

Weitere Highlights der nun aktuellen Version sind unter anderem Verbesserungen im Bereich der AI, der Einsatz einer neuen Matchmakingtechnologie, Flaggenregeln ohne Disqualifikation als Option und neben diversen Bugfixes und Überarbeitungen auch einige Änderungen bei den Moddingtools. Im Detail können die Änderungen gegenüber dem im April bereitgestellten Build 660 mit dem Changelog nachvollzogen werden.

rF2-Spieler können zur Aktualisierung ihrer Version die integrierte Updatefunktion nutzen oder aber das neue Build manuell über die rFactor 2-Website herunterladen. Zur Auswahl werden zwei Archive, darunter eine im Download 304,79 MB große Light-Version die mit Ausnahme der separat herunterladbaren Wagen und Strecken alle grundlegenden Spieldateien enthält, sowie die 1,07 GB große Basis-Version in der alle Hauptbestandteile des Spiels einschließlich Corvette C6.R, Marussia MR01, Renault Clio, Lime Rock Park und Malaysia auf Fahrzeug- und Streckenseite enthalten sind.

Ebenfalls angeboten wird die 776,69 MB große rF2-Demoversion die für die erste Probefahrt den Honda Civic-Tourenwagen und Silverstone Circuit enthält.

Hinweise zur Vorgehensweise bei Problemen mit der 64-bit-Version:
We ask that if you have issues in 64bit, you verify them in 32bit before reporting them to us as a 64bit issue or an issue in both builds. It’s also important to read the knownissues.txt in the rFactor 2 installation directory before reporting, as well as the list below:
1) At this time if you change a 64 bit exe (by renaming, as is required) to the 32 bit exe, the next auto update will overwrite the 64 bit exe with the new 32 bit one.
2) As of right now the only way to activate 64 bit builds is by renaming them to the current 32bit exe names. This will require administrative privileges if installed to the default location. Why? So Nvidia and AMD drivers that use the exe name to map to proper optimization profiles don’t fail to load said profiles.
3) The USER SESSION EXPIRED warning on the matchmaker can only be resolved by restarting the executable. This was design decision so that user would not be prompted for credentials from the simulation UI. It has been increased since the Unstables.
4) GMT formats. There may be some Third Party mods out there that does not work in 64bit as intended, or at all. Rebuild your mod using the newer GMT formats ASAP. There may be a cutoff of age going forward.
5) People starting rFactor2.exe outside the launcher. That may no longer work. See CLI.txt in Support.
6) Matchmaker is separate from 660, new build servers won’t show on old MM.
7) x64 will not (ever) work on an XP based OS, this includes older versions of Windows Server.

rFactor 2 Build 770-Changelog:
GRAPHICS:
-Fixed sun block bug which caused inconsistent occluder values.
-Fixed a bug where HUD textures refuse to load.

FEATURES:
-Experimental 64 Bit builds added. Manual rename of 64 bit executables to 32 bit names required so the launcher can successfully start 64 bit executables.
-Upgraded to latest version (9.3k) of Miles Sound System.
-Updated projects to latest OpenSSL (1.0.1h)
-Support added for gear-specific rev limit offsets.
-Added additional Flag Rules option “Full w/o DQ”.
-Eliminated race condition that could cause race rejoin to fail.
-Added RealRoad timescale multiplier to control how fast the dynamic road changes conditions.
-Added the ability to control vehicle- and tire-specific effects on RealRoad.

BUG FIXES/OPTIMIZATIONS:
-Optimized memory usage.
-Fixed thread safety issue that could produce crash when crossing finish line while recording a best path.
-Fixed a problem where remote vehicles might appear to have brakes on all the time (and no steering, either) while viewing from the monitor.
-Fixed issue where leftover RealRoad events could be applied in the wrong session.
-Fixed inconsistent writing of config.ini if installed to write-restricted path.
-Improved collision with temp cars.
-Fix reporting of anti-stall to plugins.
-Potential fix for exiting game while skin transfer is unfinished.
-Needing to update car components will not overwrite any existing parameters from talent/vehicle rcd files. Will only add unique parameters.
-Fix problem where you sometimes get a brief blast of vehicles sounds on subsequent track loads.
-Fixed issue if server was password protected it would not verify server content was installed on client.

MODDING/PUBLIC DEV:
-Added OpenMP to Mod Mode and Dev builds (improves speed of TTool).
-Added a dev mode AIW editor options to move selected waypoint’s selected path so that the next waypoint (or previous) matches the speed of the waypoint 2 spaces in front (or behind).
-Corrected problem where +ptool and +ttool wouldn’t start up properly when using SDK.
-Attempt to use AVX (if available) in 64-bit TTool.
-Fixed double screenshots in TTool.
-Plugins will need to be built in 32-bit and 64-bit versions. Please add “_x64″ to the names of the 64-bit version for easier identification, otherwise anybody with a 32-bit version of Windows will get an annoying popup.
-Made plugin functions RenderScreenBeforeOverlays() and -RenderScreenAfterOverlays() always work in the UI, so that plugins can identify the options page.

UI/HUD/Options:
-Added new gizmo action to clear multiplayer password.
-Possible fix for HUDs picking up & using unrelated but identically named assets.

MULTIPLAYER:
-Sync up RealRoad on new clients at an accelerated pace.
-Changed upload/download speed variable so that higher rates could be set in the dedicated server.
-Initialize newly-joined clients to a basic RealRoad value such that they can’t gain an advantage over other clients.
-Fixed multiple players in dedicated server startup dialog.

CONTROLLERS/FFB:
-Fix controller auto-detect on first startup. Hopefully without causing that no-keyboard problem on Win8 whose fix broke this.
-Output FFB value to plugins even if no FFB devices are detected.

AI:
-Added checks to be sure only real AIs can talk and request pits.
-Improvements to superspeedway AI.
-Added AI control to PhysicsOptionsV01 in plugin interface.
-Now doing limited loading of rcd files from location components so that track builders can specify new track specific driving lines of known 3rd party cars without.
-Fixed AI cars swerving on formation lap skip and transition from formation lap to race.
-Removed unnecessary AI braking prediction that had them tapping the brakes needlessly.
-Reset “add AI” menu when leaving page



Tags: rF2, rFactor 2, Image Space Inc., ISI, Rennsimulation, simracing, Build 770, update 24, infos, 64-bit


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