Need for Speed SHIFT: Neuer Patch für PC und Konsole in Arbeit

EA und die Slightly Mad Studios bereiten aktuell ein weiteres Update für die PC- und Konsolenversion von Need for Speed SHIFT vor - Details zum zweiten Patch der zahlreiche Verbesserungen beinhalten wird.

Need for Speed SHIFT: Neuer Patch für PC und Konsole in ArbeitNeed for Speed SHIFT: Neuer Patch für PC und Konsole in Arbeit  ZoomBereits wenige Tage nach der Veröffentlichung von Need for Speed SHIFT stellten EA und die Slightly Mad Studios einen Patch für die PC-Version zur Verfügung der im Oktober dann noch einmal verbessert wurde.

Aktuell arbeiten die Entwickler am zweiten Patch zum simulationslastigen Rennspiel und befinden sich gegenwärtig schon in der Testphase, sodass bald mit der Veröffentlichung gerechnet werden darf.

Durch die Need for Speed-Community konnten sich die Programmierer laut offiziellen Informationen auf die für das Fahrerlebnis wichtigen Bereiche konzentrieren. Unter anderem wird das Update, zu dem bereits eine vorläufige Übersicht mit allen Änderungen nachstehend zu finden ist, Probleme mit den Lamborghinis, der Corvette Z06 und der Dodge Viper beheben aber auch die Anzahl der Onlinespieler erhöhen.

Schon jetzt steht fest, dass der für die PC- und Konsolenversion erscheinende Patch alles in allem ziemlich umfangreich ausfällt.

Need for Speed SHIFT - Patch 2-Changelog:
NEW CONTENT/FUNCTIONALITY
-Increased the maximum number of online players from 8 to 12

BUG FIXES - CROSS-PLATFORM
-General game stability and performance improvements
-Improved car handling
-Fix for issue where some cars would bounce on their suspension during high load situations
-Fix for grass sometimes being displayed out of position
-Fix for intermittent incorrect driver duel results
-Fix for inverted balance slider operation
-Fix for online wins and losses occasionally being calculated incorrectly for drift races
-Fixed issue where loaned career car would inherit the player's career car tuning settings
-Fixed various usability issues with the advanced tuning screens
-Fixed lap timing for first lap of rolling start events
-Fixed car tuning settings sometimes not taking effect
-Fix to prevent rewinding past the start of instant replays
-Fixed car livery occasionally appearing all white during driver duel events
-Fixed incorrect screens being shown when player is disqualified
-Fix for occasional invisible opponents appearing during online drift events
-Fix for intermittent hang when skipping quickly through post-race screens
-Fix for intermittent hang when pressing X repeatedly in My Cars screen
-Fix for missing race groove on point-to-point tracks
-Prevented car livery resetting to default after an online race
-Fix for advanced tuning not staying unlocked on reload
-Fixed invitational event cars getting their setups corrupted and becoming undrivable (e.g. Veryon and Carrera GT)
-Fix for Lamborghini's having a low top speed when upgraded
-Fix for Corvette Z06 and Dodge Viper not able to move at the start of some events
-Fix for some upgraded AI cars bottoming out causing some instability over bumps
-Fix upgrade menu bug
-Fix for a force feedback strength settings save bug
-Fix multi-player settings for AI opponents and drift mode
-Fix for vinyls being incorrectly applied on rear wing
-Fix for a hang in lobby when accessing friend's list from car select
-Fix for profile load bug which skips save select menu when holding down Enter key
-Fix for jumping body parts when car resets

PC SPECIFIC
-Improved ATi graphics card support
-Improved dynamic vertex buffer usage (performance optimization on all PCs)
-Fixed crashes on certain PC configurations when changing shadow settings
-Fixed intermittent crash during first lap of races on certain PC configurations
-Disabled forced dampening for custom wheel presets on PC
-Optimized multi-GPU PC operation
-Fix for intermittent missing surface sounds on certain PC configurations
-Fix for intermittent black skies
-Fix for LAN menu hang for client when host quickly returns to main menu



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