Need for Speed Heat: EA feiert erfolgreichen Release und Multiplattform-Update 1.4

Während sich EA und die Entwickler über den Erfolg von Need for Speed Heat freuen, gibt es für alle Besitzer des Spiels egal welcher Plattform (PC, PS4, Xbox One) ein Update.

Need for Speed Heat: EA feiert erfolgreichen Release und Multiplattform-Update 1.4Need for Speed Heat: EA feiert erfolgreichen Release und Multiplattform-Update 1.4  ZoomNeed for Speed HeatAlle BilderOffizieller Launch-TrailerMit einer via Twitter veröffentlichten Nachricht, zeigt sich das hinter Need for Speed Heat stehende Team zwei Wochen nach dem offiziellen Release zufrieden mit den Verkaufszahlen die darauf hindeuten, dass man mit dem Spielkonzept ins Schwarze getroffen hat, zumindest wenn es nach den ersten Zahlen geht.

#NFSHeat hat innerhalb der ersten Woche einen neuen Rekord aufgestellt indem mehr von euch dieses Spiel als irgendeinen anderen NFS-Titel dieser Generation gespielt haben. Vielen Dank an unsere Community!

Freuen dürfen sich die Besitzer des Spiels derweil über das seit Donnerstag plattformübergreifend ausgerollte Update 1.4 das je nach Plattform unterschiedlich groß ausfällt (PC = 852 MB, PS4 = 2,17 GB, Xbox One = 2,63 GB) aber davon unabhängig verschiedene Probleme beheben soll.

Unter anderem setzen die Entwickler Maßnahmen um die den langen Ladezeiten vorbeugen sollen. Dafür hat man auch ein wenig die visuellen Effekte die im Intro und zu Beginn eines Nachtrennens zu sehen waren reduziert und Beleuchtungen, Rauch und Feuer bei den Zuschauerfahrzeugen deaktiviert. Mit einem zukünftigen Update sollen diese Features dann wieder reaktiviert werden, sobald man die wahre Ursache für die Performanceprobleme gefunden und behoben hat.

Nachstehend findet ihr die offizielle Änderungsliste des Updates 1.4 in der auch die bereits mit dem Update 1.3 für PC erfolgten Korrekturen enthalten sind.

Need for Speed Heat - Update 1.3(PC)/1.4(PC/PS4/Xbox One)-Änderungen:
Environment - Night race intros
-You’ve reported long loading screens before the start of races, and we have made an effort to reduce these. While we hope you’ll notice this improvement, you might also notice something else.
When you play after the update, the visual effects will be less spectacular during the intro and start of a night race. More specifically, there’ll be no fancy lights, smoke, fire or spectator’s cars. While this isn’t ideal, we wanted to improve the stability and reduce loading times in the short run, and we are aiming at bringing back these effects in a future update.

Fixes
-No Bank or Rep rewards awarded for playing the first races in the game.
-Some players would not earn any Bank or Rep rewards when they first played the game. Prior to the update, this could be resolved by restarting the game - which should no longer be necessary now, as it shouldn’t be happening anymore in the first place.

Inventory sync error
-There were rare cases where upon choosing “Play Solo” or “Play Online”, players would be prompted with a message that their local and online inventories do not match, and asking if they wanted to sync them. In a few cases, when choosing yes, Bank and cars would disappear, while story progression and Rep level remained.
-We’re sorry this happened - it should now no longer occur, and players should find the Pre-Order and Deluxe cars again in the dealership to purchase for 0 Bank.

Crashes and Freezes
-You reported that using community wraps or wraps with a high amount of layers could cause some issues. We’ve taken a closer look, and this should no longer cause the game to crash.
-Additionally, we fixed some other instances where the game could freeze or crash, which should increase the overall stability of the game client.

Other fixes:
-Fixed an issue where trial users could experience an extended black screen when they first launched the game.
-Fixed an issue where players were unable to invite crew members using the search function.
-Fixed an issue where using a specific controller on PC could crash the game.



Tags: NFS Heat, Need for Speed Heat, patch, update, 1.4, 1.3, 1.04, 1.03, changes, release notes, änderungen


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