MX vs ATV Legends: V1.17 mit neuem Gameplay-Feature und vielen Verbesserungen

Für MX vs ATV Legends-Besitzer beginnt 2023 gleich mit einem Update das auch ein neues Feature enthält. Hier die Änderungen der neuen Version 1.17 im Detail entdecken.

MX vs ATV Legends: V1.17 mit neuem Gameplay-Feature und vielen VerbesserungenMX vs ATV Legends: V1.17 mit neuem Gameplay-Feature und vielen Verbesserungen  ZoomMX vs ATV LegendsAlle BilderFür Besitzer des Offroad-Rennspiels MX vs ATV Legends von Rainbow Studios beginnt 2023 so wie 2022 aufhörte: mit einem Update das zahlreiche Verbesserungen einführt.

Die Entwickler haben weiter an der Optimierung des Gameplays, Online-Modus, den Spielumgebungen, Animationen und der Physik gearbeitet und in diesen Bereichen zahlreiche Fehler behoben. Die einzelnen Maßnahmen, die in der Gesamtheit die neue Version 1.17 ergeben, lassen sich mit dem offiziellen Änderungsprotokoll nachvollziehen.

Für ein ausgereifteres Spielerlebnis, wird mit V1.17 auch ein neues Gameplay-Feature eingeführt. Dieses sorgt dafür, dass man bei einem größeren Unfall oder Fahrfehler nicht mehr direkt von der Maschine fliegt. Stattdessen wird eine Animation ausgelöst die visuell zeigt wie der Pilot aus dem Gleichgewicht gerät. In dieser Phase haben die Spieler die Chance das Schlimmste zu verhinden und können durch "gegensteuern" in die entgegengesetzte Richtung in die der Fahrer zu fallen droht den Sturz abwenden.

Auch wenn bei den Rennen im Grunde kaum Zeit dafür sein sollte die Fahreranimationen zu bewundern, sollen diese auf den MX Bikes jetzt insgesamt natürlicher wirken. Dies gilt vor allem dann wenn man festen Boden unter den Rädern hat oder sich nach einem Sprung in der Luft befindet. Weitere Verbesserungen betreffen die Fahrbarkeit der ATVs.

MX vs ATV Legends - Changelog V1.17:
Highlights
-Loosened up the rider body, allowing for more natural movements on MX bikes, while on ground and especially in the air.
-Made changes to traction to give a more grippy feeling to slip tire tunings
-Fixed bugs resulting laps not being counted when crossing the finish line, especially during Online matches
-Significantly reduced instances where wrecks occur during take-off and landing for seemingly no reason
-Physics: Increased side slip angle limit across all bikes to lower chances of wrecking when landing or sliding sideways
-Increased traction across all bikes when landing a bit sideways to prevent sliding over berms
-Slightly increased overall grip on ATVs and ATV Tire tuning parts to bring them in line with MX bikes
-Tweaked ATV power to be more competitive with MX 450F
-Improved riding and idle animations and loosened up the rider body

Detailed changelog
-Gameplay: Resolved issues resulting in laps not being counted when crossing the finish line
-Gameplay: Fixed reset logic to prevent the rider being reset behind the finish line (and immediately completing another lap) in some rare conditions
-Gameplay: Resolved an issue preventing “Gonna Need a Bigger Garage” from being unlocked under common conditions; additional fixes in next patch for players who have already unlocked all vehicles
-Gameplay: Fixed issue resulting in Best Lap time and icons for Holeshot, Podium, and Hot Lap from being recorded and displayed to the Event Selection menu
-Gameplay: Fixed issue causing near-wreck penalty states to persist after resetting
-Gameplay: Added the possibility to wreck when failing to recover from a near-wreck incident
-Online: Remove a player’s custom reset marker when that player leaves an Freeride server online
-Online: Fixed rare occurrence where the player loads the Compound Farm when attempting to join a Playlist server online
-Environment: Minor performance increase in some 2022 Pro Motocross tracks
-Environment: Fixed water foam particle behind rear tire that was offset to the left of the tire instead of being centered to it.
-Environment: Adjusted lighting and atmospheric effects in Slayground
-Environment: Clamped auto-exposure to prevent it from blowing out when paused during gameplay in Slayground
-Environment: Minor performance improvement on Slayground
-Animation: Significantly improved idle animations; hand and finger animation and placement, hip and back position and orientation, leg positions
-Animation: Improved cornering and leaning animations, especially when past 50 degrees on MX bikes
-Animation: Loosened up the rider body, allowing for more natural movements on MX bikes, while on ground and in air.
-Animation: Added foot offset to ensure the feet match the foot-pegs on all MX bikes
-Animation: Prevent Kawasaki KX450F rear tire going through the fender
-Physics: Significantly reduced instances where wrecks occur during take-off and landing for seemingly no reason
-Physics: Increased side slip angle limit across all bikes to lower chances of wrecking when landing or sliding sideways
-Physics: Improved sliding behaviors for the Slip Tires across all bike classes
-Physics: Increased traction across all bikes when landing a bit sideways to prevent sliding over berms
-Physics: Increased wheelie angle thresholds on all bike classes to reduce wrecking in when performing wheelies
-Physics: Slightly increased overall grip on ATVs and ATV Tire tuning parts to bring them in line with MX bikes
-Physics: Tweaked ATV power to be more competitive with MX 450F
-Physics: Updated ATV Grip tires to make wrecking when landing sideways a lot harder
-Physics: Updated ATV Slip tires to make wrecking when landing sideways a bit easier
-Physics: Added correct friction values to concrete slabs



Tags: MX vs ATV Legends, update, patch, details, changelog V1.17


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