Live for Speed: Neue Version mit DirectX 9, Oculus Rift und 3D-Support kündigt sich an

Für die erstmals vor über 10 Jahren veröffentlichte Rennsimulation Live for Speed steht eine größere Änderungen bringende Aktualisierung bevor auf die es mit dem aktuellen Test-Patch bereits einen Ausblick gibt.

Live for Speed: Neue Version mit DirectX 9, Oculus Rift und 3D-Support kündigt sich anLive for Speed: Neue Version mit DirectX 9, Oculus Rift und 3D-Support kündigt sich an  ZoomProgrammierer Scawen Roberts vom Live for Speed-Entwicklerteam hat in den ersten Monaten des Jahres 2014 kontinuierlich an Verbesserungen im technischen Bereich der Rennsimulation gearbeitet und mehrere Test-Patches zur Verfügung gestellt. Nun deutet sich, wenngleich es noch keinen konkrete Termin gibt, die Veröffentlichung eines offiziellen Updates und damit die nächste LfS-Version an.

Diese wird dann auch für alle Spieler endlich den Wechsel auf DirectX 9 und damit eine etwas hübschere Optik sowie bessere und vor allem stabilere Frameraten mit sich bringen als auch die Unterstützung von Oculus Rift und 3D-fähigen Fernsehgeräten und Computermonitoren. Was sich sonst bereits getan hat und welche Fehler behoben wurden, zeigt das Änderungsprotokoll. Für Spieler die bereits die Version 0.6E nutzen steht ein 1MB großer Download von Test-Patch 0.6E16 zum Download zur Verfügung.

Life for Speed Testpatch - Änderungen von 0.6E15 zu 0.6E16:
-The 3D support is now translatable - awaiting translations
-Improved and optimised the Oculus Rift distortion function
-Some other small performance optimisations in graphics code
-FIX: Mouse drag movement in SHIFT+U mode in 3D modes

Life for Speed Testpatch - Änderungen von 0.6E14 zu 0.6E15:
DirectX 9:
-A helpful message is now shown at start if DirectX needs updating
Misc option to select CTRL+S screenshot format (bmp / jpg / png)
-FIX: Vertical sync was enabled in windowed mode - now disabled
-FIX: Crash when using FRAPS or when another program went full screen

3D Support:
-Options for 3D modes are displayed in a dialog before going 3D

Oculus Rift:
-24-bit Z-buffer is now used if Z-buffer depth graphics option is 24/32
Full-scene AA option disabled in Rift mode (use special Rift AA option)
Wide screen effect option is now disabled in Oculus Rift mode

Commands:
/refresh refreshes list of setups / hosts / replays
/setup now works correctly (loads setup) in garage screen
/join hostname from entry screen now tries to join the named host
/exec and /wait can now take filenames with spaces in quotes
/colour and /setup without a parameter now select default

Fixes for new bugs:
-FIX: Driver selection buttons clashed in first time driver screen
-FIX: Race setup screen objects sometimes visible in other screens

Fixes for old bugs:
-FIX: Text entry was not always cleared when entering the meeting room
-FIX: F key text was delayed if pressed in warning or selection dialog
-FIX: Some controllers could make mouse axes unavailable for use

Life for Speed Testpatch - Änderungen von 0.6E zu 0.6E14:
-New Graphics Option: Mirror antialiasing
-LFS now uses DirectX 9 instead of DirectX 8.1 (no visual changes)
-Support for stereoscopic 3D monitors, projectors, TVs and headsets
-Lateral and longitudinal accelerometer values now work realistically
-CTRL+ and ALT+ (assign text to F keys) visible in mouse / kb mode
-Improved transitions when switching between interface screens

Fixes for old bugs:
-FIX: MAX ALPHA (unsorted) message after adding 900 chalk objects
-FIX: LFS would crash if more than 8 game controllers were connected
-FIX: Alt+F4 / X button from SHIFT+U mode after editing got stuck in game
-FIX: Some glitches in the movement of vertical sliders
-FIX: Cleaner transition from track selection back to race setup screen
-FIX: High frequency changes in acceleration were filtered in OutSim
-FIX: Helmet stayed the same after changing driver in MP replays
-FIX: Setup could sometimes be corrupted when joining - now spectated
-FIX: NumConns was set to zero after disconnecting from an online host
-FIX: Arrow keys in input dialog were re-enabled by code page selector



Tags: Lfs, Live for Speed, Rennsimulation, S2, patch, update, simracing


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