Forza Motorsport 7: Neue Features, Nissan Skyline Turbo und Bugfixes im September-Update

Für das Rennspiel Forza Motorsport 7 ist das September-Update erschienen das viele Verbesserungen, neue Features und ein neues Spotlight-Fahrzeug für alle Spieler enthält. Hier erfährst du alle Details.

Forza Motorsport 7: Neue Features, Nissan Skyline Turbo und Bugfixes im September-UpdateForza Motorsport 7: Neue Features, Nissan Skyline Turbo und Bugfixes im September-Update  ZoomTurn 10 Studios hat das September-Update für Forza Motorsport 7 ausgerollt. Alle Spieler kommen damit in Genuss den Nissan #11 Skyline Turbo Super Silhouette (1984) zu fahren und profitieren von zahlreichen Überarbeitungen und Fehlerbehebungen. Mit der neuesten Version gibt es zudem zwei neue Features: Experimental Drag und Meetups.

So ist es nun möglich, vorerst beschränkt auf den Einzelspielermodus, auf einer Einviertelmeilenstrecke den Thrill der Geschwindigkeit zu erleben. Die Entwickler haben dafür ein neues Ampelsystem entwickelt, die Ziellinie beleuchtet und geben dem Spieler mehr Freiheiten mit den Motorumdrehungen vor dem Start zu spielen. Außerdem kann man nach dem Ende der kurzen Fahrten ohne lästige Ladezeiten von vorne beginnen. Eine statistische Auswertung inklusive der Gesamtzeit, Reaktionszeit, 60-Fuß-Zeit und Geschwindigkeitsfallenmessung ist ebenfalls Bestandteil des experimentellen Drag-Modus.

Wer hingegen einfach nur mit Freunden abhängen und freie Wahl über die Strecke haben will, solle sich Meetup ansehen. "Die Spieler können eine Meetup-Lobby frei betreten und verlassen, ihr Auto so oft sie wollen in der Lobby ändern und damit auf die Strecke zurückkehren und sogar ihre Wagen auf der Strecke tunen. Kurz gesagt: Die Spieler können machen was sie wollen, wann sie es wollen und auf jeder Strecke aus dem Spiel."

In den öffentlichen Meetup-Lobbies kann jeder Spieler eine Abstimmung über die Strecke initiieren. Sobald eine Strecke 50 Prozent der Stimmen der Spieler erhalten hat, wird diese geladen. Bei privaten Meetups obliegt die Kontrolle dem Meetup-Gastgeber. Entscheidet sich dieser die Strecke zu wechseln, wird ein Countdown gestartet der alle Spieler informiert und diese in die Lobby befördert bis die neue Strecke geladen wurde.

Ein Update hat auch der im Juni eingeführte Data Out genannte UDP-Datenstrom erhalten der Gamer mit Entwicklertalent in die Lage versetzt eigene Dashboards zu bauen und die übertragenen Daten einer sinnvollen Verwendung zuzuführen. Die neue Version 2 bringt fast 30 neue Daten, praktisch kann damit alles was im Forza 7-HUD zu sehen ist verwendet werden.

Das vollständige Änderungsprotokoll findet ihr nachstehend.

Forza Motorsport 7 - September-Update-Changelog:
GENERAL
-Fixed an issue where players who used a “Back to the Front” mod card while using a rolling start on Spa would result in that player starting in front of a tire wall.
-Fixed an issue where, when setting the Game Type to Drift in Free Play and setting the end condition to “laps” would cause the Drift points UI elements to disappear.
-Fixed an issue where, when competing in a race that compares Best Lap scores, the Distance Ahead HUD does not clearly indicate which laps are dirty laps.
-Shortened the length of the post-race top header bar so that it does not obscure the player’s helmet.
-Fixed an issue where, in the pre-race menu Test Drive, if the user has previously set Drivatars to 2 or more, drift smoke would not appear when the user is driving.
-Fixed an issue where framerate would significantly drop after quickly scrolling through the Buy Cars menu for an extended period of time.
-Players can now tint the “Carbon Fiber Polished” special color.
-Fixed the angle and zoom level with the mini-map in Drag races.

SPECTATE
-Fixed an issue where the G-Force numerical value would sometimes not appear in the Player Info panel during Spectate.
-Fixed an issue where players who are still racing at the end of a race have their “Race End” information displayed as distance from the race leader instead of distance from the finish line.
-Fixed an issue where best Drift score was not populating in the Race Stats Spectate telemetry.
-Fixed an issue where, when spectating a Drift event, the Player Focus screen stats would not update if the spectator entered the event after it had begun.
-Fixed an issue in multiclass Spectate where the Bucket Line on the Player Info telemetry would show the incorrect color if Bucket 1 had zero cars in it.
-Fixed an issue where, when spectating a drift race with two teams and scoring type set to individual, spectators would see players as “red” instead of seeing each player with their correct team color.
-Fixed an issue in multiclass Spectate races where distance gap data for the slower car class calculates the figure from the overall race leader.
-Fixed an issue in multiclass Spectate races where, if a driver has scored points on a previous lap, their card would briefly show a “+0” added to their score each time the lap points data refreshed.
-Fixed an issue where “Best Lap” data would not update on the Race Stats panel.
-Fixed an issue where, if a quits to the lobby and then enters Spectate again, grid changes are not reflected in the ticker. This fix also applies to Time Intervals data in Spectate where players leave and go back into Spectate the same race.
-Fixed an issue where top speed telemetry data does not update, even after a new lap record is set.
-Fixed an issue where in multi-class Spectate, where leader and top speed telemetry don’t update when there are zero cars in Group 1 (Red).

MULTIPLAYER
-Fixed an issue where, in a private MP multiclass lobby, the Roll Off Delay option value changes unexpectedly after accepting changes.
-When voting on tracks in MP lobbies, players will now see the percentage of total vote each track option has.
-Disabled the “ready” button in MP lobbies when game has auto-readied players for the next race.
-Fixed an issue where players who have spectate enabled in a lobby could change their driver group, resulting in them not having a car selected, and causing long loading times for other players in the lobby.
-Fixed an issue where, when a player in a party would quit out of a race towards the end of the race launch countdown clock, and would have to wait for other party members to accept, that player would be booted to the main menu.

CARS
-Fixed an issue where track limit lines were clipping through cockpit view on certain cars (including Early Prototype Racers division cars).



Tags: Forza Motorsport 7, Forza 7, FM7, Xbox One, Turn 10 Studios, september, update, 1984 Nissan #11 Skyline Turbo Super Silhouette, details


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