ZoomCodemasters hat für die PC-Version von F1 2018 zu Wochenbeginn ein neues Update herausgebracht mit dem laut der zur Verfügung gestellten Liste der Änderungen eine ganze Reihe an Problemen aussortiert werden sollen. Kurz darauf hat man in Reaktion auf das Feedback der Spieler jedoch zumindest ein teilweises Rollback vorgenommen, da man mit den Änderungen im Bereich der Medium Traction Control Settings über das Ziel hinausgeschossen ist.
Bei allem Ärger über die bestehenden Probleme, können sich Käufer des Spiels ein wenig damit trösten, dass Codemasters angekündigt hat, dass weitere Aktualisierungen folgen werden. Damit scheint sich wie im Vorjahr die Situation eines unausgereift ausgelieferten Spiels das zahlreiche Updates benötigt zu wiederholen. F1 2017 erhielt fast ein Dutzend Aktualisierungen, bevor Ende März dann die Fehlerbehebung zu Gunsten des in Entwicklung befindlichen Nachfolgers eingestellt wurde.
F1 2018 (PC) - V1.05-Changelog:
General
-Interviews – Option included to turn off or extend the interview timer – you can find this option in Preferences -> Gameplay Settings -> Press Interview Time Limit
-Fixed an issue where race fuel load was insufficient to finish a race after using the race strategy practice program in a restarted practice session – NOTE: This fix will only apply after you go to the next Race Weekend. You may also have to complete a Race Strategy Practice Programme for it to take full effect
-PC - Fixed issues with Thrustmaster T300 wheel
-PC - Game now works with AMD Phenom CPUs – (without the need to use the Beta workaround) NOTE: These CPUs are below minimum specifications to run the game and are therefore not technically supported, so you may still experience some performance issues
-Updated the Abu Dhabi tyre compound selections
-Fixed a crash when fast forwarding an instant replay
-Re-balanced Medium Traction Control Settings
-Fixed an issue where AI team mates could become stuck queuing in the pit lane
-Updated the Baku track map to include all DRS detection zones
-Improved game stability and various other fixes, including fixing the most common crashes on PC.
-Fixed a crash that occurred on the last corner of Shanghai
-PC - Fixed an issue where resolution changes cause partial black screens during cut-scenes
Multiplayer
-Fixed an issue where hosting a lobby after leaving a classic race resulted in some players being locked to soft tyre compounds
-Fixed an issue where a dedicated spectator who is a client can get de-synced information for pit lane status in the position list
-Fixed a crash when spectating qualifying sessions
-Improved game stability and various other fixes
+ 05.09.2018 MK
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