F1 2011: Patch 2 auf V1.2 zum Download für PC

Codemasters stellt für das Formel-1-Rennspiel zur Saison 2011, F1 2011, jetzt für PC, PS3 und Xbox 360 ein Update auf die Version 1.2 bereit.

F1 2011: Patch 2 auf V1.2 zum Download für PCF1 2011: Patch 2 auf V1.2 zum Download für PC  ZoomF1 2011PC-Patch V1.2Zwei Monate nach der Veröffentlichung von F1 2011, ruft Codemasters nun alle Gamer der PC-, PlayStation 3- und Xbox 360-Version zum Boxenstopp und stellt nach dem Anfang Oktober veröffentlichten Patch ein umfangreiches Update zur Verfügung.

Der PC-Patch V1.2 für F1 2011 zum Download umfasst neben kleineren Verbesserungen vor allem zahlreiche Bugfixes in zentralen Bereichen des Spiels und ist rund 35 MB groß. Nicht im Update enthalten sind die im Laufe der Saison überarbeiteten DRS-Zonen und stattgefundenen Fahrerwechsel. Hintergrund sind laut offizieller Aussage technische Restriktionen, zum Beispiel die vorgebene maximale Größe die eine Patchdatei haben darf, und nach sich ziehende Auswirkungen bestimmter Änderungen auf andere Spielbereiche.

Besitzer der PC-Version können das Update über unseren Downloadbereich direkt herunterladen. Über Games For Windows Live (PC), Xbox Live (Xbox 360) und das PlayStation Network (PS3) wird das Update bei bestehender Internetverbindung automatisch zum Download angeboten. Im Zusammenhang mit der Aktualisierung von F1 2011 auf die neueste Spielversion wird Codemasters außerdem in dieser Woche die Ranglisten der beiden Spielmodi Time Trial und Time Attack Online zurücksetzen.

Laut ersten Erfahrungsberichten in Codemasters offiziellem F1 2011-Forum, sollten PC-Gamer vor der Installation etwaige Mods deinstallieren da es sonst zu Problemen kommen kann. Des Weiteren berichten einige Spieler von weiterhin bestehenden beziehungsweise neuen Fehlern in Bezug auf den Reifenverschleiß. Ein erster Workaround wird über den vorstehenden Link angeboten.

F1 2011 - Patch V1.2-Changelog:
Game Improvements:
-A connectivity rating display has now been implemented for each player in an online session lobby. This appears as coloured bars (red, amber, green) to indicate the expected online performance of the player in the game session.
-More network bandwidth is now reserved for game-critical systems in online sessions. This may result in low-bandwidth users having their voice chat restricted to fewer players, but should result in a smoother online experience.

Strategy & Setup:
-Fixed 11/11 car setup bug.
-Fixed issue where your race strategy uses the same tyre compound three times in a row & the final set are worn.
-Fixed issue where wear-based punctures would occur too often.
-Fixed various issues with the race engineer speech logic.

AI:
-Fixed an issue where the AI run on Intermediates for too long.
-Fixed issue where AI cars would be too fast in the wet.
-Fixed an issue where AI vehicles pitted too often during dry, online races.
-The AI has been tuned on several circuits to provide smoother and faster driving.
-Fixed issue where the AI’s sector 1 times in Malaysia were too slow

Co–op Championship:
-Fixed an issue with the save becoming corrupt / not able to invite the other player when playing long race weekends.
-Fixed an issue where AI difficulty was reset to "Amateur" level when resuming a Coop game.
-Fixed an issue with tyre wear in Practice/Qualifying not being carried over to Race.
-Fixed an issue with the penalties accrued in Practice/Qualifying not being applied to the Race.
-Fixed an issue with the Race Results where lapped AI are causing player to drop positions.

Online:
-Vote to Skip in Qualifying now requires 100% vote.
-Various Penalty system improvements have been made.
-Quick Race countdown timer is now set to 60 Seconds and no longer resets when a player joins the session.
-Fixed issue where host and client machines would report different qualification results during online games.
o Fixed an issue where online players would sometimes see other players or AI cars using the wrong tyres.

Graphics & Performance:.
-PC - Numerous performance improvements have been made to increase frame rate and reduce stuttering.
-All Platforms – Numerous graphical improvements have been made.
-All Platforms – Fixed various issues to improve general game stability.

PC-specific:
-Fixed several functionality issues experienced when using DX11 cards.
-Fixed issue where users could hack specific files to increase car grip.

Other:
-Fixed a very infrequent issue where some sessions would be skipped over when progressing to the next session during a Long Race Weekend.
-Korea tyre compounds have been changed to those used in the 2011 race.
-Fixed an issue where in career where the "on the bounce" achievement was awarded after 11 race wins instead of 9.
-Fixed an issue where all users would be awarded the fastest lap XP and stat during some online races.
-Fixed an issue where driver's hands & head popped in a few frames late when switching cameras.
-Fixed issue where players were able to post extremely quick Time Trial times
-Introduced option to have 30%, 40% & 75% races.



Tags: F1 2011, PC, Patch V1.2, Patch 2, Update, patch #2, Codemasters, f1game


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