Burnout Paradise: Patch V1.2 in Vorbereitung, Details inside

Criterion Games bereitet derzeit ein massives Update seines Action-Rennspiels für die Xbox 360 und PlayStation 3 vor. Lest hier, welche Updates bereits vorgenommen wurden, mit welchen Verbesserungen in Kürze zu rechnen ist und wie es um neue Spielinhalte bestellt ist.

Burnout Paradise: Patch V1.2 in Vorbereitung, Details insideLange Zeit den PC-Spielen vorbehalten, sind Patches und Updates für Besitzer einer Xbox 360- oder PlayStation 3-Konsole inzwischen nichts Neues mehr. So gibt es dann auch über Xbox Live und das PlayStation Network nicht nur Videos, Demoversionen und neue Spielinhalte, sondern auch das eine oder andere Update.

Criterion Games hat nun ein solches für Burnout Paradise angekündigt. Bevor das Update mit der Versionsnummer 1.2 erscheint, wurde zunächst aber ein Problem im Zusammenhang mit der Xbox 360-Accountüberprüfung behoben, welches dazu führte, dass sich einige Spieler mit ihren Gamertags nicht mit den Burnout Paradise-Servern verbinden konnten. Für den 11. März 2008 wurden zudem Verbesserungen am Ranglistensystem angekündigt mit denen man das Problem von unschuldig verloren gegangenen Ranglistenpunkten in den Griff bekommen will.

Nicht weniger als 31 Fehlerbehebungen und Verbesserungen wird das Update V1.2 enthalten. Noch können die Entwickler zwar kein genaues Verfügbarkeitsdatum mitteilen, jedoch bestätigten diese, dass man Details zu zukünftigen Updates und Plänen zu neuen Spielinhalten sobald wie möglich bekannt geben will.

Burnout Paradise-Spieler können schon einmal die Änderungen die Patch V1.2 mit sich bringen wird der nachstehenden, englischsprachigen Übersicht entnehmen.

Top 10 behobener Probleme:
-PS3 game can crash when a player is taken down and the player that has performed the Takedown leaves the game.
-The game indefinitely displays "Connecting to Paradise City Servers" if it's having problems pinging the rebroadcast server.
-Disconnecting the controller before a race begins can mean that race timings can be manipulated with players who didn't cross the line first being awarded the win
-Repeatedly joining and leaving a game with 8 players can cause the game to hang.
-Hammering the A (360) or X (PS3) after unlocking a car can cause the game to hang.
-East Crawford and Watt St achievements can not be achieved if the player goes online and sets road rules before attempting them.
-Audio distortion when using 5.1 / DTS and looking rearwards.
-Enhanced 360 streaming performance stops instances where the game seems to pause for a second or so.
-Total time driven in player stats would stick at 145 hours :)
-VoIP connection problems with 8 player games.

Gameplay-Verbesserungen:
-We're going to be running road rule timers in all events and online challenges.
-Tuning Online Takedown logic and physical behaviour to iron out instances where it doesn't feel fair.
-Increase online race timer timeout so players have a greater chance of finishing the race.
-Fix drifting bug when drifting and boosting there wasn't any real control on the brake so players would grind around the walls of the corners. Getting better control.
-Boost fix, stabbing the boost has too much of a jerky behaviour in the car handling.
-Surround sound fix - Centre speaker was 4dB louder, ruining the mix and the speech has now been positioned correctly.
-Tweak Marked Man gameplay AI, was easy to exploit by driving in reverse.
-Increase the # of search results returned for online games.
-Increase Picture Paradise timer so it doesn't kick in so quickly.

weitere behobenen Fehler:
-Some online race start points face the players in the wrong direction
-Instances where Barrel rolls were not registering correctly in Stunt Run
-Instances in Stunt Run where players would crash but not wreck & score multipliers by driving away
-Fixed instances where the counting of Boost Chains would drop out
-Some instances where Revenge Rivalries desync and don't get fixed until players are updated online.
-Some instance where the Host couldn't change the game access if the game was created through an invite.
-Achievements, Awards and Challenges numbers sometimes not updated if the player didn't leave the game cleanly
-Online challenge issues where the challenge couldn't be completed if it was started at the exact time that a player left the game.
-Incorrect rivalry updates when European players played against English or Japanese players. Online connection issues
-Force timeout if the 360 gets stuck on "Connecting to Paradise City Servers" - NAT error
-Rich presence on 360 didn't change correctly when there is a change in the game parameters.
-Instances where Friends were not being displayed on the mini map.



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