Assetto Corsa Competizione: Eindrucksvolle Zahlen zum Start der EA-Phase und neue Version

Kunos Simulazioni hat wie geplant neue Inhalte für die Early Access-Version seiner Blancpain GT-Rennsimulation bereitgestellt und teilt mit den Gamern interessante Kennzahlen rund um die erste Woche - plus Early Access 0.2-Build Notes und frische Screenshots.

Assetto Corsa Competizione: Eindrucksvolle Zahlen zum Start der EA-Phase und neue VersionAssetto Corsa Competizione: Eindrucksvolle Zahlen zum Start der EA-Phase und neue Version  ZoomAssetto Corsa CompetizioneBilder vom 11.10.18Early Access Release 2-TrailerMit einem kurzen Early Access Release 2-Trailer und der Info, dass das zweite Build von Assetto Corsa Competizione verfügbar ist und neben Fehlerbehebungen Unterstützung für Virtual Reality-Headsets sowie den Bentley Continental GT3 und die Rennstrecke Misano World Circuit ins Spiel bringt, hat das Entwicklerteam ein paar interessante Daten, die nicht nur etwas für Statistikfans sind, rund um die erste Woche der öffentlichen Testphase veröffentlicht.

Der erste Steam-User befand sich schon 4 Minuten nach der Veröffentlichung auf der Strecke. Laut offizieller Datenerfassung wurden 1.029.234 Runden gefahren von denen mit 85 Prozent der überwiegende Teil gültig waren, also die Streckenbegrenzung nicht bewusst oder auf Grund eines Fahrfehlers unabsichtlich verlassen wurde. Kumuliert legten die Early Access-Teilnehmer eine Distanz von 5.297.292 Kilometer in der ersten Woche zurück. In Sachen Wettbewerbsfähigkeit erbrachte die Auswertung, dass in mehr als 11.000 Sessions eine Runde unter 1:57.000 gefahren wurde, was man als das Rundenzeit-Limit für Hardcore-Simulationsfahrer bezeichnet.

Die zweite Veröffentlichung im Early Access-Programm von Assetto Corsa Competizione ist zum Preis von 24,99 EUR erhältlich. Nach der November-Veröffentlichung wird sich dieser bis zum 16. Januar auf 34,99 steigen wird und anschließend gilt dann der Preis von 44,99 EUR.



Assetto Corsa Competizione - Early Access 0.2-Build Notes:
-Fixed "No VR no buy"
-New first-gen Bentley Continental GT3
-New Misano Circuit
-Aero: Non circulatory lift implemented
-Setup UI and logic changes to accomodate a big number of damper clicks
-Hotlap has fixed fuel load (10L). Also fuel load slider is not available in UI in hotlap sessions
-Bumpstop telemetry graphs in setup mechanical balance screen
-Fixes and fine tuning in setup aero screen
-Decimal numbers in front aero variation values
-Code for realistic (displayed) brake bias values
-Brake bias variation now possible in decimal numbers
-Fine tuning on preset setups
-Setup name now shown on top screen title
-Setup name adds an asterisk when user changes setup values, indicating saving is needed.
-UI warning when users tries to load a different setup, or a preset, indicating that you might lose your setup changes if any
-Setup protection against out of limits values
-Setup Input/Output filtering for car and circuit
-Setup navigation fixes
-Fine tuning of Huracan suspension geometry and dampers
-Fine tuning of tyre model camber gain, IMO heat range, and more
-FFB option screen new sliders: dynamic damper, road effects
-controls.json extra FFB values. minDamper, damperGain
-Stability control is now using different logic
-Reworked driver steering animation
-Adjusted safety net position in the Lamborghini Huracán GT3
-Added driver assets for the teams featured
-Adjusted water spray effects in the night
-Nürburgring fixes and improvements
-Added HUD option for speed unit toggle
-Added timetables to pause menu & post-session
-Added sharpness option to video settings
-Added pitch angle adjustment to camera settings
-Added Save, Cancel, Defaults and Quit buttons to camera settings
-Proximity indicator toggle in HUD options
-Added Sprint Race Weekend and Hotlap Superpole in Game Mode options
-Track selection page navigation fixes
-Fixed bug when loading the last gamemode settings
-Added auto engine start
-Added auto pitlimiter
-Fixed Pitlimiter issue with pitlimiter lights on toggle
-Added multiple starting lights logic
-Added pitstop logic (basic) for humam and AI
-Added Sprint race weekend system
-Practice and Qualify Overtime has a max time of 3 minutes
-Controller page: Starter, Look functions and Shift can’t be set as advanced
-Fixed engine forced shut off when return on track after setup changes
-Fixed wrong weather key on json
-Fixed weather selection on UI not reset after a special event
-Added New camera sequence for Full formation lap
-Tweaked Marshal system to avoid false spline recognition
-Added logic for flags when in entry and exit lane (slower speed are allowed without raising any flag)
-Reworked steer scale/steer inverted control options
-Removed confusing ghost car time references in the gui
-Added base version of end session highlights
-Fixed music still on after cliking drive or restarting
-Audio engine optimizations
-Added superpole/pitwindow/hotstint event spotter
-Fixed double engine start inside the reverb zone
-Minor tweaks for tyres scrub sound on dry and wet conditions
-Fixed clicks in particular camera switches
-Fixed pit alarm sound for Nürburgring
-Minor tweaks for crowd and track speakers distance attenuation
-Fixed announcer voice stops after some minutes
-Fixed bodywork noise entering the setup page
-Removed the possibility to change lights/wiper stage in the replay
-Fixed mirror visibility in the replay
-Added current session time, car lap time, valid lap and fuel for replay
-Slow Motion now affects the entire world
-Fixed slow motion pause state for replay hud
-Stability control is now less performant with steering wheel to avoid being used as illegal aid



Tags: ACC, Assetto Corsa Competizione, Early Access Release 2, trailer, video, zahlen, wissenswertes, statistik, kennzahlen


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