365 Tage Project CARS: Spannende Hintergrundinfos - Build 323 verfügbar

Slightly Mad Studios hat anlässlich des ersten großen Meilensteins in der Project CARS-Entwicklung einige interessante Infos zum World of Mass Development-Titel der ganz ohne Publisher finanziert wird veröffentlicht.

365 Tage Project CARS: Spannende Hintergrundinfos - Build 323 verfügbar365 Tage Project CARS: Spannende Hintergrundinfos - Build 323 verfügbar  ZoomProject CARSAlle BilderKaum zu glauben aber bereits ein Jahr Entwicklungszeit ist vergangen, seit Slightly Mad Studios im Oktober 2011 offiziell die erste Pre-Alpha-Version zu Project CARS zur Verfügung stellte. Noch ist das Ende der Entwicklungsphase, in deren Verlauf bislang mehr als 300 Builds veröffentlicht wurden, nicht greifbar.

Voraussichtlich zum Herbst des nächsten Jahres soll die PC-Version fertig sein und dann alle Features, Strecken und Fahrzeuge enthalten die alle zahlenden Unterstützer schon jetzt, und zwar Schritt für Schritt mit jeder neuen Version, testen können. Aktuell sind mehr als 26 Rennwagen und 36 Strecken spielbar.

Nach offiziellen Angaben zählt Slightly Mad Studios inzwischen über 80 Tausend Mitglieder die den ersten World of Mass Development-Titel unterstützen - und zwar nicht nur durch die aktive Beteiligung am Spiel selber, um dabei zu helfen Fahrverhalten und Gameplay zu optimieren, sondern auch finanziell. Insgesamt 3,1 Millionen Euro sind bislang an Entwicklungskosten zusammengetragen worden. Diese Summe verteilt sich zur einen Hälfte auf rund anderthalb Millionen Euro die das Londoner Studio selbst aufbringt und zur anderen Hälfte auf die Project CARS-Mitglieder die vom Junior- bis zum Senior Manager-Level zusammen 1,6 Millionen Euro eingebracht haben.

Über den Status "Teammitglied+" verfügende Spieler können das derzeit aktuelle Build 323 testen das wieder diverse Änderungen enthält die alle in der nachstehenden Übersicht zusammengefasst sind.

Build 323 (15/10/12, Team Member+)
Known issues: when manual control for TT starts throttle input is broken. Can be fixed with session restart.
Online:
-Weather is initialized based on the host data.
-Online UI will set weather on admin.
-Added logging of green-light related events.
-Increased protocol version due to the data format changes.
-Weather is synchronized.
-Added API to set weather from the admin.
-Added code to support syncing of participant app-side data, in addition to physics packets.
-Added headlight synchronization.
-Added a bit of logging to a few places.
-Added extra logging when leaving/disconnecting from DS or session.
-Added new category for GameManager’s networking logs and moved several log messages to this new category.
-Added synchronizing of race date and time.
-Added API to set race date and time for the host.
-Changed regular ping log level to Debug, reverted ping frequency from 5s back to 2s.
-Implemented wrong way penalties – currently DQ after 5 seconds of wrong wayness in MP.
Renderer/GFX:
-Removed aserts from DX9 parameter setting code, and replaced with returning error codes to allow useful error reporting
-fix for set max range on emap not actually doing anything.
-Added Array Init for temporary impact pieces array which was causing crash for Doug
-Fixed memory leaks caused by loss of deferred removal updates on track exit.
-Code and shader changes to allow drying lines and puddles.
-Code to setup underpass flags.
-Camera bounding box test to tell game what reflection elements to render.
-Reflections now render , crowds , pitt crews , pit girls etc..
-wet track textures optimised with dxt and lower res
-edits to the track wetness mask adding puddles in green channel and main mask in red.
-moving drying line and reflection noise textures from weather to track textures for easier path setup in max and becuase they won’t build from the weather dir.
TextDB: Updated call to BStricmpUnsafe
Base:
-Removed case insensitive functions from BUniString
-Renamed wide versions of BStricmp/BStristr to signify Unsafe
-Fixed a project config error in 360 Gold where Unicode was set incorrectly
-Removed wide versions of BStrupr BStrlwr
-First draft of cmd line support class
-Added CompareNoCase to BUniString (already in BString)
-Added BuniString overload to BUniString::Compare
-Added extra getters to player profile to access time progression enumeration.
-Added extra getter to track details to return race day.
-Switch to player control instantly in TT. Rolling starts can now switch to player control instantly.
-Added GameManagerNetworking logging category.
Physics:
-Corrected SP300R width (should be full tyre width and not just tread).
-New Caterham SP300 specific tyre with correct tread widths (.225, .232 CM).
-Add correct tyre width for front and rear tyres to all cars.
GUI – New Controls screen, menus aligned to center screen when using a multi-monitor setup, Hide button on main menu properly hides objects now, correct kerning on large fonts
Audio:
-balance updates
-updated LM11 TDX set with vibration, rattles and eq/filter cuves
-updating Formula A sound set with latest tech: eq curves, vibration etc.
-balancing changes for updated Formula A sounds
-balancing changes; adding vibration and rattle layer
-poss fix for reported lack of teanny whine for Racer V8
-balance adjustments and slight tune of tranny pitch
-BMW M1 updated for latest vibration and rattles
-adding vibration and rattle samples to various cars
Eifelwald_GP. New texture maps, Tweaked textures.



Tags: pCars, Project CARS, Slightly Mad Studios, Hintergrundinformationen, WMD, World of Mass Development, crowdfunding


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